Dôvodom je potreba výmeny, alebo aspoň generálky 13- až 14-ročných autobusov. Dotácia vraj nebude stačiť ani na uhradenie prevádzkových nákladov.
"Je to málo, dotácia na prímestskú dopravu sa dokonca oproti roku 2004 znížila o dva milióny. V časoch, kedy ceny všetkých energií a pohonných hmôt nepretržite stúpajú, je pokles dotácií veľmi nepriaznivou skutočnosťou," uviedol dopravný manažér BUS Karpaty Juraj Glonek (na snímke). Ani tie doterajšie neumožnili staroľubovnianskej autobusovej spoločnosti výmenu opotrebovaných autobusov, jeden totiž stojí vyše 4,5 milióna korún.
Prijateľný stav by nastal podľa dopravného manažéra už vtedy, kedy by spoločnosť BUS Karpaty mohla ročne vymeniť desatinu vozového parku, ktorý tvorí 38 autobusov. "Ale to by sme museli dostávať minimálne dvojnásobné dotácie," upresnil Glonek. Opotrebované autobusy zatiaľ "omladzujú" generálnymi opravami, no ani tie nie sú dlhodobým riešením. "Naviac ani na tie už nemáme peniaze. V minulom roku sme si na nich museli dokonca požičať," prezradil dopravný manažér.
Jednoznačné riešenie nepriaznivej finančnej situácie zatiaľ neexistuje. BUS Karpaty ešte čaká na naplnenie sľubu PSK, že po polroku opäť prehodnotí možnosti dodatočného zvýšenia dotácie. Razantné riešenia Glonek nateraz odmieta. "O štrajku neuvažujeme, riešenia sme sa vždy snažili hľadať inou cestou," dodal dopravný manažér.
Autor: afo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš