lákadlom, prečo "bežkári- profíci" i turisti volia pre svoje aktivity práve trasy na Štrbskom Plese.
"Oproti vlaňajšku je to neporovnateľne lepšie. Jednak je funkčný celý 5-kilometrový okruh, ale čo je podstatné, je aj dobre upravovaný. V minulosti tu boli nejaké spory s vlastníkmi pozemkov a tak bežkári prišli skrátka. Konečne vidieť posun," potešil sa Popradčan, ktorý si v tomto týždni už tretí deň prišiel zabehať na Štrbské Pleso. Pochvaľuje si tiež, že trať je upravená tak, aby bola vhodná pre voľný i klasický štýl lyžovania.
"Neľutujem tú cestu, kvôli takýmto ideálnym podmienkam sa oplatí urobiť si radosť," dodáva nadšenec bežeckého lyžovania z Košíc. Potvrdil, že využíva najmä turistický 2,3 km dlhý okruh okolo jazera, vraj mu to k spokojnosti stačí. "Stala sa z toho vyhľadávaná prechádzková trasa, aj keď sme sa na začiatku sezóny trochu báli, pretože tam sa prechádzajú aj turisti - chodci. Ukazuje sa, že pri vzájomnej ohľaduplnosti sa to dá," uviedol na margo novinky riaditeľ Združenia cestovného ruchu Vysoké tatry Peter Chudý.
Nárast záujemcov o bežecké trate potvrdil aj Ján Bendík z Tatranskej lyžiarskej školy. "Napríklad v našej požičovni lyží sme zaznamenali až 60-percentný nárast lyžiarov, ktorí sa zaujímajú o bežky. Denne príde 8 - 10 klientov, väčšinou celé rodiny, ktoré chcú bežkovať," uviedol Ján Bendík. Podľa jeho slov prišli na chuť bežeckému lyžovaniu aj klienti z pobaltských krajín, radi si zabehajú aj Holanďania či Nemci.
Sprevádzkovaniu 5 km okruhu a 2,3 km okruhu pri jazere predchádzala už na jeseň spolupráca všetkých nosných tatranských subjektov. "Bez vzájomnej spolupráce by to nešlo. Pomoc poskytol štrbský urbár, Štátne lesy TANAPu, mesto Vysoké Tatry a podnikatelia. Režijné náklady sú totiž vysoké a keby to malo stroskotať na peniazoch, nepodali by sme o sebe dobrý obraz," uviedol Ján Gavalier, technický riaditeľ 1. tatranskej, ktorá sa o údržbu tratí stará.
Ako dodal, firma len do sprevádzkovania vozidla na údržbu tratí investovala vyše 800 tisíc korún. "Denne upravujeme trate, pričom jedna motohodina snežného pásového vozidla stojí okolo 3 - 4 tisíc korún," upresnil Ján Gavalier. Aj podľa jeho skúseností sú ohlasy na rozšírenie tratí a dobrú údržbu pozitívne.
Autor: kim
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš