Korzár logo Korzár Spiš
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Železničnú stanicu čaká modernizácia

Poprad - Nebezpečnému prebiehaniu cestujúcich cez koľaje na popradskej železničnej stanici bude koniec! Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré

staničnú budovu spravujú, sa už na budúcu jar pustia do jej komplexnej rekonštrukcie. Tá počíta aj s vybudovaním podchodu a nadchodu pre cestujúcich.

"Dosiahne sa tak mimoúrovňové kríženie pešej komunikácie pre cestujúcich s nadväznosťou na prestupovú halu Tatranskej elektrickej železnice (TEŽ) a výpravnú budovu," uviedla hovorkyňa ŽSR Kornélia Blašková. V praxi to znamená, že pasažieri už nebudú musieť prechádzať na jednotlivé nástupištia cez koľajnice a pritom riskovať svoje životy.

Skryť Vypnúť reklamu

"Stalo sa tu viacero smrteľných úrazov. Vybudovanie podchodu alebo nadchodu by určite pomohlo, na tisíc percent," hovorí výpravca Imrich Neupauer. "Pamätám sa, ako pred pár rokmi zrazil vlak cestujúceho. Bola hmla, hlásili, že na prvú koľaj prichádza vlak a upozorňovali cestujúcich, aby dávali pozor. On stál na peróne a vlak, ktorý prichádzal od Svitu, si zrejme nevšimol...," zalovil v pamäti výpravca. Podobný osud stihol aj mladého vojaka. "Snažil sa naskočiť na idúci vlak," prezradil I. Neupauer.

Plánované mimoúrovňové prepojenie nástupíšť so železničnou budovou víta aj prednosta železničnej stanice Poprad - Tatry Rastislav Slavkovský. "Určite to zvýši bezpečnosť cestujúcich," je presvedčený šéf stanice.

Skryť Vypnúť reklamu

Okrem vybudovania podchodu a nadchodu železničnú stanicu čaká aj výstavba nástupíšť a modernizácia koľajiska. Rekonštrukcii sa nevyhne ani trakčné vedenie, výhybky či inžinierske siete. "Terajšie technické vybavenie infraštruktúry železničnej stanice nespĺňa všetky predpoklady z hľadiska železničnej prevádzky a kultúry cestovania. Keďže neboli dobudované nástupištia, terajší stav považujeme za provizórny," prezradila dôvody, ktoré viedli k úvahám o modernizácii staničného komplexu, hovorkyňa ŽSR. Navyše, popradská železničná stanica, leží podľa slov K. Blaškovej, na jednom z troch najvýznamnejších medzinárodných železničných tranzitných koridorov prechádzajúcich Slovenskom.

Výpravná budova spolu s prestupovou halou Tatranských elektrických železníc bola vybudovaná po etapách v rokoch 1976 - 87. Na dobudovanie perónov sa však akosi pozabudlo. Ich čas nastal až teraz, po takmer dvadsiatich rokoch.

Skryť Vypnúť reklamu

S ukončením modernizácie počítajú ŽSR v roku 2008. Tri štvrtiny plánovaných výdavkov zafinancuje Európska únia, zvyšok bude pochádzať zo štátneho rozpočtu. "Vzhľadom na prebiehajúcu verejnú súťaž na realizátora stavby nechceme zverejňovať jej predpokladané náklady," odmietla konkretizovať výšku plánovanej investície hovorkyňa ŽSR. Podľa našich informácií by malo ísť o zhruba 800 miliónov korún.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  2. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Budovanie zelenej značky
  7. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  8. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 25 879
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 128
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 098
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 977
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 603
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 383
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 597
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 480
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 305
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 302
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Domov dôchodcov v Spišskej Novej Vsi.

Aktuálne testujú aj očkujú, prijímajú nových klientov.

26m
Kyjovský potok.

Šéf inšpekcie odvolal riaditeľku košického inšpektorátu životného prostredia.

1 h
Stromy popadali na koľaje aj budovy.

Dobrovoľníci postupovali v dvoch smeroch, spolu vypili čaj a odfotili sa.

2 h
Hrádzu sa napokon podarilo udržať.

Stavbárov plynovodu zaskočilo počasie a zvýšenie hladiny rieky.

3 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie k priebežným výsledkom skríningového testovania.

Zaočkovať sa môžu seniori nad 75 rokov.

11 h
Plošný skríning sa končí dnes.

Mestá chcú o ďalšom testovaní ešte rokovať.

22 h
Peter Tkačenko

Možno sa ich za tie peniaze aspoň zbavíme.

3 h
CYNICKÁ OBLUDA

Vytlačený Uhrík

Kotleba najskôr Uhríka vytlačil z čela strany a teraz už úplne. Aj s Mazurekom a ďalšími Gruppenführermi.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop