staničnú budovu spravujú, sa už na budúcu jar pustia do jej komplexnej rekonštrukcie. Tá počíta aj s vybudovaním podchodu a nadchodu pre cestujúcich.
"Dosiahne sa tak mimoúrovňové kríženie pešej komunikácie pre cestujúcich s nadväznosťou na prestupovú halu Tatranskej elektrickej železnice (TEŽ) a výpravnú budovu," uviedla hovorkyňa ŽSR Kornélia Blašková. V praxi to znamená, že pasažieri už nebudú musieť prechádzať na jednotlivé nástupištia cez koľajnice a pritom riskovať svoje životy.
"Stalo sa tu viacero smrteľných úrazov. Vybudovanie podchodu alebo nadchodu by určite pomohlo, na tisíc percent," hovorí výpravca Imrich Neupauer. "Pamätám sa, ako pred pár rokmi zrazil vlak cestujúceho. Bola hmla, hlásili, že na prvú koľaj prichádza vlak a upozorňovali cestujúcich, aby dávali pozor. On stál na peróne a vlak, ktorý prichádzal od Svitu, si zrejme nevšimol...," zalovil v pamäti výpravca. Podobný osud stihol aj mladého vojaka. "Snažil sa naskočiť na idúci vlak," prezradil I. Neupauer.
Plánované mimoúrovňové prepojenie nástupíšť so železničnou budovou víta aj prednosta železničnej stanice Poprad - Tatry Rastislav Slavkovský. "Určite to zvýši bezpečnosť cestujúcich," je presvedčený šéf stanice.
Okrem vybudovania podchodu a nadchodu železničnú stanicu čaká aj výstavba nástupíšť a modernizácia koľajiska. Rekonštrukcii sa nevyhne ani trakčné vedenie, výhybky či inžinierske siete. "Terajšie technické vybavenie infraštruktúry železničnej stanice nespĺňa všetky predpoklady z hľadiska železničnej prevádzky a kultúry cestovania. Keďže neboli dobudované nástupištia, terajší stav považujeme za provizórny," prezradila dôvody, ktoré viedli k úvahám o modernizácii staničného komplexu, hovorkyňa ŽSR. Navyše, popradská železničná stanica, leží podľa slov K. Blaškovej, na jednom z troch najvýznamnejších medzinárodných železničných tranzitných koridorov prechádzajúcich Slovenskom.
Výpravná budova spolu s prestupovou halou Tatranských elektrických železníc bola vybudovaná po etapách v rokoch 1976 - 87. Na dobudovanie perónov sa však akosi pozabudlo. Ich čas nastal až teraz, po takmer dvadsiatich rokoch.
S ukončením modernizácie počítajú ŽSR v roku 2008. Tri štvrtiny plánovaných výdavkov zafinancuje Európska únia, zvyšok bude pochádzať zo štátneho rozpočtu. "Vzhľadom na prebiehajúcu verejnú súťaž na realizátora stavby nechceme zverejňovať jej predpokladané náklady," odmietla konkretizovať výšku plánovanej investície hovorkyňa ŽSR. Podľa našich informácií by malo ísť o zhruba 800 miliónov korún.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš