vyslobodzovacie a zásahové vozidlá vystavené na prešovskej Hlavnej ulici. Povedali nám: "Sú perfektné, ale príliš veľké."
Vystavované autá patrili spoločnosti, ktorá je súčasťou integrovaného záchranného systému. Tá včera otvorila v Prešove nové stredisko. "Na Slovensku máme desať stredísk. Každé má k dispozícii špeciálne vyslobodzovacie a zásahové vozidlá. Naši zamestnanci sú certifikovaní odborníci, absolvovali školenie platné v celej EÚ aj školenia výrobcov, ktorí nám dodali tieto vozidlá," informoval riaditeľ spoločnosti Marián Ürge.
Každé špeciálne auto obsahuje okolo 4000 položiek zariadenia od centrál až po rôzne karbobrúsky. "Nedávno sme kúpili nové vyslobodzovacie vaky. Tie sa používajú najmä na to, aby sme mohli odstraňovať následky dopravných nehôd., Izotermické návesy či cisterny dokážeme vytiahnuť z roklín pomocou týchto vakov aj naložené," dodal riaditeľ. Práve jeho spoločnosť pomáhala minulý rok pri tragickej nehode v obci Úhorná, pri ktorej zomrelo 13 ľudí cestujúcich na púť.
Podľa riaditeľa integrovaný záchranný systém na Slovensku nefunguje: "Hovoríme, že každý Ďurko či Ferko, ktorý má nejaký ´žeriavík´ ide zasahovať pri nehodách. Potom to aj tak vyzerá." Myslí si, že najmä zahraniční vodiči šoférujú na našom území opití. "Chodia tu nevyspatí, nefunguje tu inšpektorát bezpečnosti práce, ktorí by im kontroloval tachografové kotúče. Nemáme zákon na váženie nápravových tlakov kamiónov, tie chodia preťažené. A chýbajú aj technické kontroly na cestách. U nás je na cestách strašný chaos," skonštatoval.
Vyslobodzovacie vozidlo, ktoré bude slúžiť záchranárom v Prešovskom kraji "má dva 30-tonové navijaky. Dostane to z priekopy všetko, čo existuje," povedal vedúci prešovskej prevádzky Rudolf Rakuščinec.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš