že na opravu ciest druhej a tretej triedy si vzal úver vo výške 500 miliónov Sk. Podľa jeho názoru mal PSK urýchlene dokončiť Rozvojový operačný program (ROP), aby mohol priamo čerpať financie z Európskej únie. "Ak by samosprávny kraj spomínaných 500 miliónov Sk použil na vlastné kofinancovanie projektu, mohli na opravy ciest získať z Európskej únie 5 miliárd korún. A za tieto peniaze by sa opravili všetky cesty v kraji," tvrdí Jaduš.
Predseda PSK Peter Chudík mu však oponuje. "Pán Jaduš nerozumie štrukturálnym fondom a nerozumie ani chodu krajskej samosprávy." Vysvetľuje, že štrukturálne fondy, ani kohézny fond Európskej únie, nie je možné použiť na opravy ciest II. a III. triedy. Chudík sa zároveň čuduje, že Jaduš reaguje teraz, keď opravy ciest končia.
Jaduš spochybňuje aj to, že o výbere ciest, ktoré sa opravovali, rozhodli poslanci daného okresu. "Zubári, učitelia, úradníci predsa nemôžu kvalifikovane rozhodnúť o oprave ciest." Pripomienkoval aj výberové konanie na dodávateľa prác: "Bol iba jediný uchádzač. Kritériom, ktoré sa mu stanovilo, boli kilometre štvorcové ciest. A stalo sa to, že balík peňazí 500 miliónov sa navýšil o 10 percent." Tiež podotkol, že Chudík na tieto čiastkové úseky opravených ciest chodil strihať pásky.
Chudík pripomína, že úver schválilo zastupiteľstvo, "teda aj poslanci ĽS-HZDS, ktorí hlasovali za návrh." Na margo povolaní poslancov v okresoch poznamenáva, že aj pán Jaduš mal svojho času súkromnú tanečnú školu v Prešove. K prestrihávaniu pások dodáva: "Zúčastnil som sa na otvorení niektorých úsekov a starostovia tvrdili, že keby zostali pod štátom, doteraz by neboli opravené."
Stanovisko ku kritike poslanca Jaduša pridal aj riaditeľ Správy a údržby ciest (SÚC) PSK Vladimír Kozák: "Bola vyhlásená verejná súťaž. Všetky dokumenty boli uverejnené vo vestníku verejného obstarávania. Rozsah prác sa vypočítaval na kilometre štvorcové, lebo komunikácie majú rôznu šírku. Kládol sa živičný povrch rôznej hrúbky, a to všetko malo dopad na presnú dĺžku opravených ciest. V zastupiteľstve bola posledná informatívna správa predložená 4. októbra a zo strany poslancov nebola vznesená jediná pripomienka."
V roku 2004 investoval PSK do ciest 34 miliónov Sk. Za túto sumu opravil 21 kilometrov. V októbri 2004 poslanci PSK schválili návrh na opravu ciest formou verejno-súkromného partnerstva (PPP). Išlo o úver vo výške 500 miliónov korún, ktorý predložila SÚC PSK. Jeho podstatou je, že vybraný dodávateľ, teda súkromná spoločnosť, v tomto prípade Inžinierske stavby, a. s. Košice, práce vykonajú a financie prostredníctvom SÚC PSK im bude krajská samospráva splácať 15 rokov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš