schvaľovali podklady pre vyhlásenie súťaže. Primátor Boris Hanuščak sa totiž vopred nechal počuť, že dá podmienky schváliť v zastupiteľstve, aby ho neupodozrievali z toho, že sú ušité pre niekoho na mieru. Poslanci podmienky schválili, avšak s viacerými pozmeňujúcimi návrhmi. Tie však v uznesení presne nedefinovali, preto návrh podmienok ešte raz zaradili na rokovanie mestskej rady. Vyhlásenie súťaže podľa informácie vedúceho oddelenia podnikateľskej činnosti MsÚ Juraja Popjaka v nasledujúcom týždni uverejnia vo Vestníku pre verejné obstarávanie.
Na rokovanie zastupiteľstva predložený návrh súťažných podmienok vyvolal množstvo protinávrhov. Väčšinu z nich predniesol predseda poslaneckého klubu KDH-DS Pavol Tarcala. Namietal, že súťaž idú vyhlásiť, aby sa zvýšila kvalita a služby boli lacnejšie, ale predložené podmienky nie sú v tom zmysle: "Do SAD dáme 5 miliónov, čo však ak iný prepravca dokáže prepraviť za túto sumu viac ľudí a efektívnejšie." Žiadal napríklad, aby sa nepredpisovali linky a každý z uchádzačov predložil svoju vlastnú predstavu, nie aby bol viazaný na platný cestovný poriadok. Spochybnil aj požiadavku na technický stav autobusov Euro 2. Chcel, aby sa v súťaži mohli uchádzať iba tí, čo v tejto oblasti pôsobia 3 a viac rokov. Požadoval zároveň referencie o uchádzačoch nahradiť záväzkom, mať autobusy na plynový pohon: "Také ekologické mesto ako Bardejov si to zaslúži," konštatoval.
"Je to dobre pripravený návrh, ale je iba jediný prepravca, ktorý podmienky súťaže dokáže splniť, a to je SAD. Potom sme nemuseli výberové konanie ani vypisovať," podotkol poslanec Vladimír Savčinský (DS). Aj poslanec Andrej Havrilla (nezávislý) pripomenul, že oriešok s dopravou treba rozlúsknuť "Treba, aby sa na trh dostal aj ďalší dopravca. Kolega Tarcala však mení celú filozofiu výberu prepravcu. Nemali by sme zabúdať, že mesto iba stanovuje podmienky a nerobí prepravu," zdôraznil.
Potom nasledovala rozsiahla diskusia. Poslanci v nej veľa pozornosti venovali aj tomu, ako sa súťaž bude vyhodnocovať. Vedúci oddelenia podnikateľskej činnosti Juraj Popjak k tomu poznamenal, že v kritériách je uvedená požiadavka na 588-tisíc prepravných kilometrov vo verejnom záujme: "Zo súťaže nám potom vyjde pevná cena za kilometer a bude sa dať porovnávať. Ťažko stanoviť iné kritérium." O požiadavke na Euro 2-3 uviedol, že keď to nebude, tak potom po bardejovských cestách budú jazdiť staré vraky.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš