sezóny zisťovali medzi návštevníkmi Vysokých Tatier spokojnosť s rozsahom a kvalitou poskytovaných služieb.
"Hoci zámerom bolo získať späť tisíc anketových lístkov, napokon sme dostali nazad len odpovede od 600 respondentov. Prekvapilo nás však, že práve Slováci odmietali vypisovať anketové lístky s odôvodnením, že je zbytočné mapovať ich názory, pretože aj tak sa nič k lepšiemu nezmení," priblížil situáciu okolo ankety riaditeľ ZCR Peter Chudý. Pozitívnejšie sa k vypisovaniu anketových lístkov stavali zahraniční hostia, odovzdali spolu 400 dotazníkov.
Podľa výsledkov ZCR zistilo, že väčšinu hostí, viac ako dve tretiny, navštevujú Tatry opakovane, len tretina mala v našich miniveľhorách premiéru. "Zaujímavé bolo poznanie názoru respondentov na kvalitu služieb v regióne. Viac ako 54 percent sa vyjadrilo, že ich úroveň je taká, ako očakávali, 21 percent ich hodnotili dokonca lepšie, ako očakávali, horšie oproti očakávaniam hodnotilo služby 10 percent opýtaných," skonštatoval P. Chudý. Podľa prieskumu bol najväčším zdrojom nespokojnosti dopravný systém a nejasnosti okolo blokových cestovných lístkov na tatranské električky.
"Pre nás je príjemné vedieť, že až 60 percent z opýtaných sa vyjadrilo, že sa do Tatier určite vráti, len päť percent takúto možnosť zamietlo," povedal P. Chudý. Podľa neho výsledky ankety potvrdili, že katastrofické vízie o kolapse cestovného ruchu po kalamite sa nenaplnili.
Autor: kim
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš