všeobecne záväzné nariadenie, ktorým sa sadzba tejto dane určuje na obdobie od nasledujúceho roka. Nariadenie tiež stanovuje, kto a za akých podmienok je od dane oslobodený.
Pri rokovaní o tomto návrhu sa strhla v pléne pomerne široká diskusia. Zástupca dopravcov združených v organizácii ČESMAD Vojtech Čech žiadal poslancov, aby sa daň nenavyšovala, ale ostala na úrovni roku 2005. Argumentoval aktuálnou nepriaznivou situáciou v doprave. Poslanec za Smer-SD, prešovský primátor Milan Benč zas hovoril o tom, aká je situácia v mestskej hromadnej doprave. Odpustenie či zníženie dane by ju pomohlo zlepšiť. Nezávislý poslanec Ján Gajdzik obhajoval poľnohospodárov. Vozidlá využívané pre poľnohospodársku výrobu, využívajúce cesty iba na prejazd, boli zdanené polovičnou sadzbou. Gajdzik žiadal stopercentné oslobodenie od platenia. Ján Soliar z KDH zasa navrhol zníženie sadzby o 30 percent pre vozidlá zvážajúce tuhý komunálny odpad a bioodpad. Takýchto návrhov bolo zo strany poslancov viac.
„Začul som poznámku z pléna v duchu - vôbec nedajme dane z motorových vozidiel," ironicky podotkol nezávislý poslanec Anton Bidovský. „Dane sú nepríjemná vec všade vo svete," skonštatoval a zdôraznil, že čím viac výnimiek, tým je to horšie. „Výkon dopravy je biznis a komu nevychádza, nech ide preč," povedal ďalej poslanec, ktorý spomenul, že poľnohospodári majú aj iné dotácie. Dostal sa tak do sporu s inými kolegami. „Vysoko si vážim vedomosti pána Bidovského, ale strelil capa," odkázal mu poľnohospodár Gajdzik, ktorý pripomenul, že ide o daň pre vozidlá, ktoré nevyužívajú cesty. Poslanec Jozef Kuchta (ĽS-HZDS) prízvukoval, že „sme jediný kraj, ktorý zavádza daň pre poľnohospodárske vozidlá".
Predseda Prešovského samosprávneho kraja Peter Chudík poslancom vytkol, že mali dať návrhy ešte v pripomienkovom konaní, aby sa dali zapracovať aj do návrhu rozpočtu. J. Gajdzik sa bránil, že dal návrh na zasadnutí komisie. Podľa našich informácií bola v pripomienkovom konaní evidovaná jedna pripomienka, tá však v predloženom návrhu nefigurovala.
Na margo mestskej hromadnej dopravy Chudík povedal, že si vie pre jej vozidlá predstaviť odpustenie či zníženie dane. To by však podľa neho bolo zo strany PSK možné len v prípade, ak by na oplátku mesto znížilo samosprávnemu kraju výšku dane z nehnuteľností o 30 percent. Pri takejto reciprocite by sa kraju vrátili prostriedky, o ktoré by prišiel v dôsledku zníženia dane pre mestskú hromadnú dopravu.
Pri samotnom hlasovaní boli poslanci čiastočne úspešní. Zastupiteľstvo odsúhlasilo oslobodenie poľnohospodárskych strojov, ako ho navrhoval J. Gajdzik a 30-percentné zníženie pre vozidlá zvážajúce odpady podľa návrhu J. Soliara. Celkove však došlo k zvýšeniu sadzieb v porovnaní s minulým rokom. Ročná sadzba pre osobné automobily je (podľa zdvihového objemu motora) od 1 700 do 5 900 Sk. Pre úžitkové vozidlá a autobusy (podľa hmotnosti a počtu náprav) od 1 900 do 64 300 Sk.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš