rozkopané, stavbári likvidujú dlažbu na doterajšom parkovisku. Chodci prechádzajú úzkym koridorom, z oboch strán ohraničeným pletivom. Práce na námestí potrvajú do mája budúceho roka. Tak hovorí zmluva uzavretá medzi magistrátom a dodávateľskou firmou Širila. Od mája by mali Novovešťania a návštevníci mesta chodiť po novo vydláždenom chodníku, ktorý nahradí súčasný chodník z liateho asfaltu. Rovnako ako na pešej zóne, aj v tejto časti námestia pribudnú cyklistické chodníky. Akurát s tým rozdielom, že budú obojsmerné. Medzi chodníkmi pre chodcov a cyklistov bude priestor na parkovanie áut. Oproti dnešnému stavu bude parkovacích miest v centre menej. Nové parkovisko pre 28 áut vznikne na mieste súčasného trávnika medzi budovou Reduty a verejnými toaletami pri trhovisku. Záhony kvetov, ktoré doposiaľ oddeľovali chodník od parkoviska, zmiznú. Namiesto nich pribudnú na námestí nové stromy.
Kým sa toto všetko stane skutočnosťou, čakajú Novovešťanov krušné časy. Rozkopané centrum určite nepoteší majiteľov obchodov a iných prevádzok na Letnej ulici, ku ktorým sa zákazníci len ťažko dostanú. "Našou snahou je zabezpečiť to, aby časť námestia bola v každej etape prác priechodná k obchodným prevádzkam. Je to zakotvené aj v zmluve s dodávateľom. Budeme robiť aj priečne prekopávky, aby všetky domy na námestí boli odkanalizované do dažďovej kanalizácie a nezatekalo do nich. Samozrejme, úseky budeme premosťovať. Uvedomujeme si, že ideme do konfliktnej časti námestia a dôjde k obmedzeniu komfortu pre obchodníkov aj pre ostatných ľudí. Treba si uvedomiť, že pôjde o zlepšenie a skvalitnenie situácie na námestí," tvrdí Ing. Jozef Gonda, vedúci oddelenia dopravy a výstavby na novoveskom mestskom úrade. Isté skúsenosti s reakciou obchodníkov majú ešte spred siedmich rokov, kedy sa opravovala súčasnú pešia zóna. Niektorí podnikatelia sa vyhrážali vymáhaním ušlého zisku od mesta. "Tvrdíme, že ide o rekonštrukciu verejných plôch na mestských pozemkoch a vo verejnom záujme. Keď sa bude betónovať celé priestranstvo, treba počítať s tým, že do niektorých prevádzok sa 1 až 2 dni nebude dať dostať. Betónovať budeme po dohode s obchodníkmi v čase voľna alebo víkendov," hovorí J. Gonda.
Rekonštrukcia tejto časti námestia bude stáť 33 miliónov korún. Okrem výmeny spevnených plôch zahŕňa nové vodovodné prípojky, odkanalizovanie budov, nové verejné osvetlenie, elektrické rozvody nízkeho napätia. V súčasnosti robotníci vybúravajú dlažobné kocky, ktoré sa triedia a odvážajú na dočasnú skládku. Veľkú časť z nich opäť použijú na dláždenie námestia. Chodník pre chodcov bude vydláždený rovnako ako na pešej zóne.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš