Niektorým sa hneď po načerpaní „nechcelo" auto ani pohnúť, niektorým sa podarilo pár metrov prejsť. Avšak o chvíľu sa na benzínku kvôli reklamácii vrátili. Autá motoristom „zdochýnali". Viacerí museli požiadať odťahovú službu o odvoz vozidla do autoservisu. V okolí čerpacej stanice vznikali hlúčiky šokovaných a nervóznych vodičov, prevládali emócie. Pracovníci obsluhy v prvom momente nevedeli, čo sa deje. Preto uzatvorili "čerpačku" a začali zisťovať príčiny tohto stavu.
Ku tejto situácii sa pre Korzár vyjadril vedúci prevádzky služieb v Hypernove Prešov Herbert Schürger: „Objednali sme si 95-oktánový benzín od Slovnaftu, ktorý je naším zmluvným partnerom. Došla cisterna a natankovala nám do nádrží, ako sme sa domnievali, uvedený benzín. Následne k nám začali prichádzať zákazníci so sťažnosťami, že im nejdú autá. Začali sme preverovať všetko, počínajúc príjmových dokladov od prijatého benzínu, telefonovali sme do Slovnaftu. Keďže si neboli istí, prestali sme daný benzín tankovať. Večer odobrali pracovníci Slovnaftu vzorky a na druhý deň sme sa dozvedeli, že to nebol čistý benzín. Pravdepodobne nám do nádrže na benzín vpustili naftu. V nádrži sa to zmiešalo v pomere jedna ku jednej. U nás sa chyba v žiadnom prípade nestala. V noci zo štvrtka na piatok sa vyčerpala celá nádrž, vyčistila sa a vlial sa tam čistý benzín. Vyčistili sa aj výdajné stojany a až potom sme začali s predajom."
V Hypernove majú doteraz 14 zaregistrovaných reklamácií. Tým, ktorí priniesli doklady už v piatok, preplácali všetky náklady súvisiace s opravou vozidla, kúpou benzínu, s odtiahnutím auta a dokonca aj ušlý zisk.
Hovorkyňa Slovnaftu Kristína Félová k tomuto problému uviedla: „Momentálne prebieha šetrenie, ktoré má zatiaľ zistiť, čo sa vlastne stalo, kto to zavinil a do akej miery. V prípade, že sa preukáže, že chybu urobila firma zabezpečujúca pre nás prevoz palív, vyvodíme voči nej dôsledky. V žiadnom prípade však nejde o dodanie nekvalitného paliva." Podľa nej prvé výsledky vyšetrovania ukazujú, že došlo k zámene motorovej nafty a benzínu. „Súčasťou šetrenia je aj to, či personál danej čerpacej stanice, na ktorej sa tento problém vyskytol, urobil všetky nevyhnutné kroky a či nedošlo k náhodnému prečerpaniu nafty do nádrží s benzínom," dodala hovorkyňa.
Za kvalitou tovaru, ktorý odišiel z rafinérie, si Slovnaft stojí. Podľa Félovej bola tá istá hmota rozvezená aj na iné čerpacie stanice. V prípade, že sa preukáže pochybenie u firmy a jej pracovníkov, ktorá pre Slovnaft zabezpečuje distribúciu motorových palív, „budeme trvať aj na odškodnení zákazníkov".
Na spomínanej čerpacej stanici bol v piatok počas našej prítomnosti čulý ruch. Motoristi tankovali benzín, niektorí o stredajšom probléme vôbec nevedeli. „Ja tu tankujem často, pretože neďaleko pracujem. Najprv som sem zatelefonovala, či budú dnes predávať benzín. Ráno mi tvrdili, že dnes neotvoria, ale teraz som si bez problémov benzín kúpila. Dúfam, že sa nič nestane," povedala Viera Petrovová z Lady.
Jedným z poškodených, ktorí v stredu natankovali „zmiešaný" benzín, je aj Štefan Mačejovský z Raslavíc. „Po natankovaní mi auto skapínalo. Dovtedy sa mi čosi také nestávalo. Vrátil som sa na benzínku, bolo tam už viac takto poškodených. Priame náklady mi Hypernova už preplatila, dúfam, že mi preplatia aj nepriame náklady."
Podľa Františka Štrausa, majiteľa jedného z prešovských autoservisov, zámena pohonných hmôt môže spôsobiť zadretie kapilárov, poškodenie vstrekovacích jednotiek, celého palivového systému, či čerpadla. „Oprava takto poškodeného auta je pomerne drahá záležitosť," dodal.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš