súčastne pomoci od zdravotníkov, hasičov a aj polície. Ľudí v uliciach Prešova sme sa v tejto súvislosti pýtali:
Myslíte si, že vďaka integrovanému systému sa pomoci dovoláte skôr?
- Na to číslo som ešte nikdy nevolala. Našťastie som to zatiaľ nepotrebovala. Myslím, že teraz je to lepšie, keď je to riadené centrálne a je to takto skoordinované. Na aké číslo by som však v prípade potreby mala volať, teda neviem. To číslo by malo byť viac medializované v tlači a rádiu.
Alena Goliášová, 31 rokov
pracujúca v školstve, Prešov
- Myslím si, že to je lepšie. Nemusím rozmýšľať nad číslami, ktoré mám vytočiť. Aké je to číslo, tak to momentálne neviem. Ale určite je to lepšie. Veď keď je človek napríklad po nehode v šoku, nespomenie si na tie čísla, na ktoré treba volať. V tom je tá výhoda.
Michaela Oľhová, 18 rokov
študentka, Prešov
- Na to číslo som ešte nevolala, ale myslím, že je to dobrá vec. Je to rýchlejšie, keď v prípade potreby stačí vytočiť nie tri, ale len jedno číslo. Myslím si tiež, že veľa najmä mladých ľudí to číslo 112 nepozná. Malo by byť viac propagované.
Patrícia Brezinová, 18 rokov
študentka, Prešov
- Myslím, že asi to je rýchlejšie. Je to hlavne jednoduchšie a netreba si pamätať štyri čísla, ale len jedno. Ja som tam ešte nevolala. Zatiaľ som to nepotrebovala.
Alena Petríková, 29 rokov
pracuje v administratíve, Prešov
- Určite je to lepšie. Prečo? Lebo človek si skôr zapamätá jedno číslo ako tri. Zavolám tam a dispečer ma prepojí. Zatiaľ som tam nevolal, nemal som príležitosť.
Jozef Príhoda, 32 rokov
podnikateľ, Veľký Šariš
- Áno, vďaka integrovanému systému sa človek pomoci dovolá skôr. Viem to, lebo som tam už volal a naozaj pomoc prišla skôr, ako keď tento systém nebol zavedený.
Cyril Revák, 49 rokov
starosta obce Ostrovany
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš