posledné rokovanie so zástupcami Železníc SR (ŽSR) na pôde prešovskej radnice ešte nepriniesli konkrétne závery.
"Keďže mnohé úseky trasy idú cez súkromné pozemky a uvedomujeme si, že nebude ľahké vysporiadať ich, chceli sme navrhnúť možné využitie ochranného pásma popri trati v správe Železníc SR. Týka sa to najmä katastrov obcí Šarišské Michaľany, Pečovská Nová Ves a Červenica v okrese Sabinov. Uvažuje sa však o zdvojkoľajnení trate v smere Sabinov-Lipany, takže nie je isté, či sa bude môcť ochranné pásmo využiť," komentoval obsah rokovania primátor Prešova Milan Benč.
Jediný záver, ktorý prijali je o tom, že zadajú projektantom úlohu, aby urobili prieskum reálnej situácie a predložili vedeniu ŽSR návrh, z ktorého budú pri nasledujúcom rokovaní vychádzať. Podľa primátora Benča, otázkou bude aj cena nájmu za využívanie ochranného pásma popri koľajiskách. Samosprávy by totiž uvítali, keby bol nájom symbolický. Vychádzajú z predpokladu, že ide o službu verejnosti a veria, že sa na úľave platieb dohodnú.
Mimochodom, k projektu budovania cyklotrasy smerom do Poľska sa pridalo aj mesto Stará Ľubovňa.
Autor: ak
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš