upútať turistov aj našincov. Mimo budovania imidžu za hranicami sa SACR podľa riaditeľky sekcie strategického marketingu Alexandry Očkayovej chce sústrediť aj na domáci cestovný ruch.
"Motýľa ako univerzálny symbol chceme ponúknuť aj cestovným agentúram, aby jednotne symbolizoval Slovensko. V budovaní imidžu stavíme na polohu v srdci Európy, históriu, bohatstvo kultúrnych pamiatok aj prírodných zaujímavostí, ale aj na ekonomiku a ľudí s pohostinnou mentalitou. Jednoducho, ako krajinu bohatú na život," uviedla pri príležitosti otvorenia nového pracoviska SACR v Prešove. Istým spúšťacím mechanizmom pre novú stratégiu boli aj závery z prieskumu renomovanej agentúry GfK, ktoré potvrdili, že Slovensko je vnímané ako málo výrazná krajina bez jednoznačne identifikovateľných prvkov.
Stratégia smerom navonok je jasná, ale nás zaujímalo, akým spôsobom budú ovplyvňovať domáci cestovný ruch. Nie je žiadnym tajomstvom, že cestovné kancelárie a agentúry len veľmi skromne ponúkajú pobyty v slovenských letoviskách, nehovoriac o kultúrnych či historických poznávacích pobytoch. Informácie o takých ponukách mnohým chýbajú, hoci sa po realizácii rôznych projektov podporovaných fondmi EÚ, podmienky v letoviskách aj na horách postupne menia. Potvrdili nám to aj ľudia v uliciach Prešova.
"Keby sme aj chceli stráviť dovolenku doma, hľadáme si pobyty len na základe informácií od známych a služby si môžeme objednať len priamo na mieste. Len v niektorých cestovkách sú v ponuke aj pobyty na Slovensku. Zvyčajne Vysoké Tatry, prípadne Domaša, ale veľmi málo poznávacích pobytov s možnosťou ubytovania. Také by sme uprednostnili. Ležanie pri vode nás nebaví," povedala nám rodina Potočňákovcov z Prešova.
Na dovolenku doma sú však rôzne uhly pohľadu. "Keď si mám odpočinúť, tak pri mori. Už som sa informovala a vychádza to tak, že pobyt v Egypte ma bude stáť len o pár stoviek viac, ako na Zemplínskej šírave. Tam by som nemala odvahu kúpať sa a ani služby nie sú bohviečo," reagovala iná mladá žena.
"Dovolenka? Nerád cestujem do zahraničia. Myslím, že aj na Slovensku je čo vidieť aj zažiť. Dokonca aj tu na východe, ale v obehu je málo informácií. Aspoň vo vašich novinách sa dá dočítať, kde sa čo deje. Občas si s rodinou niečo vyberieme a vycestujeme na zaujímavú akciu. Aj to je relax a nie je to také nákladné," mieni Mikuláš Zahatňanský.
Prieskum agentúry DfK tiež poukázal na fakt, že minimálne 30 percent Slovákov ostáva cez dovolenku doma. Aj preto chce SACR počas augusta spustiť kampaň pre tých, ktorých "pristihnú", že dovolenkujú doma. Podľa A. Očkayovej úsilie nasmerujú na sprostredkovanie informácií o možnostiach domácich pobytov. Svoju úlohu v kampani zohrá aj nové, prešovské pracovisko SACR.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš