Organizátori, mesto Prešov a Východ Media, s. r. o., v druhom ročníku trochu zmenili spôsob vyhodnotenia aj finálového večera.
"Doteraz bolo vyhodnotenie v historickej budove DJZ a sprevádzala ho módna prehliadka. Tento rok sa uskutoční v PKO a program pripravia deti zo základných umeleckých škôl. Možno, keď sa s nimi podnikatelia zoznámia, podporia ich činnosť," uviedol primátor Prešova Milan Benč. Keď už bola reč o vyhodnotení, plánované je na 8. novembra.
Vráťme sa však na začiatok. Ako informovala šéfka Útvaru strategického rozvoja Mestského úradu v Prešove Ľubica Tomášová, podnikatelia môžu podať prihlášky do 30. septembra na adresu prešovskej radnice, alebo osobne do rúk sekretára súťaže Andreja Gajdoša. Malo by ísť o podnikateľov v oblasti výroby, služieb a obchodných služieb, ktorí pôsobia na území Prešova, Ľubotíc a Hanisky.
Podmienky súťaže sa nezmenili. Súťaží sa v dvoch kategóriách. Prvou je Prosperita a tá má podskupiny v oblasti výroby, služieb a obchodných služieb s tým, že prihlásiť sa môžu podniky, ktoré zamestnávajú do 49 a nad 50 zamestnancov. Posudzované budú osobitne. Druhá kategória je inovácia a v nej ide o podskupiny týkajúce sa inovatívneho výrobu a služby. Podnikatelia by mali k prihláške doložiť dokumentáciu o svojej firme, ktorá mimo formulárov musí obsahovať aj kópie účtovných uzávierok za rok 2003 a 2004, prípadne kópie získaných patentov, certifikátov a ocenení.
Hodnotiť ich bude 11-členná porota, ktorej predsedá riaditeľ Istrobanky Ľubomír Senderák. Zdôraznil, že komisia si už stanovila kritériá hodnotenia a súťažiť môžu aj podniky, ktoré sa zapojili do dvoch predchádzajúcich kôl. Len tí najúspešnejší však môžu získať Opálové zrnko 2005. Osobitnú cenu udelí primátor Prešova a aj obyvatelia mesta môžu svojim hlasovaním ovplyvniť výsledky súťaže. Jedným z ocenení je totiž aj cena širokej verejnosti.
Na otázku, koľko firiem sa vlani zapojilo a či je o súťaž záujem zo strany podnikateľov, reagovala Ľ. Tomášová: "Minulý rok súťažilo 25 firiem a dúfam, že tento rok ich bude o niečo viac. Našim záujmom je, aby sme im vytvorili priestor na prezentáciu a aby sa súťaž Opálové zrnko stala tradíciou."
Na jej slová nadviazal primátor M. Benč, keď na základe skúseností pripomenul, že väčšie firmy nemajú veľký záujem o takúto prezentáciu. "Často si neželajú, aby o ich aktivitách verejnosť vedela, alebo nemajú čas. Niekedy však takéto ocenenie prináša publicitu a tým aj stabilitu a dôveryhodnosť v regióne."
Autor: ak
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš