moru. Je naozaj z čoho vyberať, cestovné kancelárie lákajú bohatou ponukou. Príbeh 29-ročného Mariána F. z okresu Levoča však svedčí o tom, že každý dovolenkár by mal byť pri výbere cestovnej kancelárie opatrný.
Marián F. je súkromný podnikateľ a vlani sa rozhodol stráviť spolu s priateľkou dovolenku pri Čiernom mori. Ponuka jednej z cestovných kancelárií v Košiciach bola cenovo veľmi výhodná. "Pôvodná ponuka znela dvanásť dní v hoteli v stredisku Kitten, a to od 4. do 16. augusta. Spolu nás to vyšlo 28 518 korún. V cene bola letenka, ubytovanie a raňajky," vrátil sa na začiatok príbehu Marián. Aké však bolo ich prekvapenie, keď im na letisku približne hodinu pred odletom zamestnanec z cestovnej kancelárie oznámil zmenu plánu. "Vraj hotel je už obsadený, ako náhradný variant nám ponúkol ubytovanie v meste Burgas. Vrátili nám aj peniaze, a to 5 640 korún. Ak by sme rozhodli vôbec necestovať, vrátili by nám celú sumu. Boli sme doslova šokovaní. Vrátiť sa domov nemalo podľa nás zmysel, veď na dovolenku sme sa niekoľkí dní chystali, v práci sme mali vybavené voľno. Síce s obavami, ale radšej sme leteli," popisuje situáciu dovolenkár.
Ten, kto pozná Bulharsko vie, že Burgas je veľké mesto, určite nie veľmi vhodná lokalita na pokojnú dovolenku pri mori. Pár zo Spiša po prílete do Bulharska mal pocity ako po ľadovej sprche. "Sľúbili nám ubytovanie v hoteli, to však bola ubytovňa. Na izbách šváby, špina, chýbal koberec. Namiesto kúpelne sme mali k dispozícií iba sprchovací kút. Podľa prospektov raňajky mali byť zabezpečené formou švédskych stolov. Každý deň to však bola iba praženica a syry. Samotná ubytovňa sa nachádzala v priemyselnej zóne. Žiadne ihrisko, žiaden trávnik, boli sme odkázaní iba na more. To jediné bolo v Bulharsku pozitívne," podelil sa s nami o svoje skúsenosti dovolenkár zo Spiša. Ten bol veľmi zaskočený podľa neho neserióznym prístupom cestovnej kancelárie, zmeny im mali oznámiť skôr, určite by sa potom rozhodli inak.
O názor sme požiadali políciu. Ako sa pre naše noviny vyjadrila zástupkyňa krajskej policajnej hovorkyne kpt. Ing. Oľga Lukáčová, tí Slováci, ktorí sa cítia zo strany cestovnej kancelárie podvedení, môžu sa obrátiť na políciu. "Môžu podať trestné oznámenie, polícia bude potom prípad prešetrovať," upresnila O. Lukáčová.
Známy je prípad zo Spišskej Novej Vsi, keď sa približne pred troma rokmi skupina dovolenkárov obrátila na políciu. Policajné vyšetrovanie sa skončilo návrhom na obžalobu majiteľky cestovnej kancelárie.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš