značenie. Jeho inštalácia krátko po kalamite mala predovšetkým zamedziť nebezpečným situáciám, ktoré mohli vzniknúť v súvislosti so spracovaním kalamity.
Štyridsiatkou však dnes v Tatrách jazdí málokto. Tatranci sa pýtajú, či by už v letnej sezóne nemohlo takémuto obmedzeniu odzvoniť. "Aj tak tu nikto predpísanú rýchlosť nedodržiava. Samozrejme, je iné, keď vodič vidí, že pri ceste pracujú s drevom, spomalí, ale prečo by mal ísť štyridsiatkou v celej zóne, ktorá má na dĺžku asi štyridsať kilometrov?" pýtajú sa domáci. Obávajú sa tiež, že obmedzením rýchlosti si v letnej sezóne "pobúria" hostí. Domnievajú sa, že rizikové miesta by mohli vyriešiť prenosné dopravné značky a nie celoplošné obmedzenie.
Prehodnotiť povolený rýchlostný limit už navrhovali aj poslanci mestského zastupiteľstva. "Možno už pominuli dôvody na celoplošné obmedzenie, dalo by sa to riešiť lokálne, podľa situácie v konkrétnych častiach," uvažoval poslanec Peter Chudý. Obyvatelia niektorých mestských častí však s prípadným rušením štyridsiatky nadšení nie sú. "Sú úseky, kde ešte kvôli kalamite nie sú priechodné chodníky a my chodíme normálne po ceste. Už z pohľadu našej bezpečnosti by štyridsiatku rušiť nemali," reagoval obyvateľ Tatranskej Polianky.
Predpísanú rýchlosť však vodiči viac-menej ignorujú. "Vykonali sme viacero meraní, ale previnilcov bolo vždy dosť," povedal riaditeľ Okresného dopravného inšpektorátu OR PZ v Poprade Rastislav Polakovič. Aj on sa domnieva, že obmedzenie rýchlosti už nie je nevyhnutné v celých Vysokých Tatrách. "Ak niekto príde s projektom dopravného značenia, ktorý bude riešiť obmedzenie rýchlosti iba v úsekoch, kde sa odstraňuje kalamita, sme schopní ho veľmi rýchlo posúdiť," dodal. Či to mesto Vysoké Tatry stihne navrhnúť ešte do letnej sezóny, zatiaľ nevedno.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš