Občan príde na políciu vybaviť doklady alebo iné písomnosti, na pulte vo vestibule stlačí tlačidlo s príslušným pracoviskom. Pult mu následne vydá poradové číslo. Zavedením tohto systému má dôjsť k skráteniu času na vybavenie klientov a k odstráneniu klientelizmu.
Súčasťou vyvolávacieho systému Q matic je aj zobrazovací panel. Jeden je umiestený na stene vo vestibule a ďalší je na poschodí. Zobrazuje číslo pracoviska a poradové číslo, ktoré sa na jednotlivých oddeleniach práve vybavuje. Na lístku je napísané poradie, aktuálny dátum a čas, číslo pracoviska, na ktorom občanovi poskytnú želanú službu.
"Je to dobrá vec, aspoň sa ľudia nebudú predbiehať," povedal nám Prešovčan Miroslav Miženko. Na políciu prišiel, lebo si potrebuje vybaviť občiansky preukaz. "Obsluha zariadenia je jednoduchá, pozriem a viem, čo mám stlačiť," povedal.
Pri tlačidlovom pulte stojí starší pán. Váhavo pozerá, nevie sa rozhodnúť, ktoré tlačidlo stlačiť. "Čo potrebujete?" pýta sa Mária Smolková, praktikantka, ktorá usmerňuje ľudí pri obsluhovaní panelu. "Idem si vybaviť vodičák," odpovedá pán. Mária Smolková tlačí tlačidlo a zo zariadenia vychádza papierik s poradovým číslom. "Môžem to odtrhnúť?" pýta sa a vzápätí si odchádza sadnúť.
"Mne sa to aj tak zdá pomalé, ako aj vybavovanie na všetkých úradoch v našej republike. Je tu veľa ľudí, je to taký mix," povedala nám svoj názor Ivana Hlaváčová.
"Som tu dnes už tretíkrát. Sedím tu od pol siedmej. Bola som tu v pondelok aj v utorok. Potrebujem si vybaviť cestovný pas, lebo ho mám neplatný. V pondelok som prišla popoludní, lebo som sa dozvedela, že tu je vtedy menej ľudí. Už však boli vydané všetky lístky a ani neotvorili oddelenie. V utorok som prišla okolo jedenástej a nedostala som lístok. Uvidím, ako to bude dnes," povedala nám Magdaléna Nemethová z Prešova. "Uvítala by som, keby na lístku bol aj predpokladaný čas vybavenia, človek by vedel, kedy naňho príde rad." Okrem toho by ju potešilo, keby sa mohla vopred nahlásiť telefonicky jeden deň vopred.
"Ak niekto príde poobede o druhej a my v ten deň máme stránkový deň do tretej, tak je to pravda, že lístky sa už nevydávali. Každý deň stanovíme maximálny počet lístkov, teda počet ľudí, ktorých v priebehu dňa vybavíme," povedal riaditeľ Okresného dopravného inšpektorátu OR PZ v Prešove Vladislav Bašista.
"Mali sme stránkový deň do pol šiestej a vybavili sme stoosemdesiat ľudí. V pondelok vybavíme stoštyridsať ľudí, v nestránkové dni a v piatok je ich okolo stovky," povedal V. Bašista. Nový vyvolávací systém si pochvaľuje. "Ľudia sa nepredbiehajú, vedia si približne vypočítať, kedy prídu na rad. Nemusia sedieť vo vestibule, ale môžu zájsť trebárs do mesta."
Foto: autorka
pisáreň - prešov -
1-policia
Text k foto: Stačí stlačiť a už v rukách držíte číslo s poradím. Predbiehaniu je koniec.
1-tabula-system - !!!detail!!!
Autor: frk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš