hospitalizovaných pacientov. Cieľom je zistiť aj takú chúlostivú záležitosť akou je napríklad požadovanie úplatku či všimného.
"Nie je to naša povinnosť, z vlastných skúseností však viem, že podobne ako my, tento spôsob - dotazníky - realizujú aj iné nemocnice. Chceme zistiť, ako sa pacienti u nás cítia, čo by sme mali vylepšiť, ale aj v čom sme dobrí. Pacientom zaručujeme anonymitu. Dotazníky neodovzdávajú personálu na oddelení, ale dávajú ich priamo do vyhradenej schránky," vysvetlil riaditeľ nemocnice Ing. Jozef Naščák. Za úspech pokladá to, že z rozdaných dotazníkov sa im takmer polovica vráti vyplnená.
Konkrétne v mesiaci október viac ako 68 percent hospitalizovaných Spišiakov hodnotilo celkovú kvalitu starostlivosti na výbornú. Takmer 23 percent bolo presvedčených, že išlo o dobrú starostlivosť. Deväť percent ju hodnotilo ako uspokojivú. Pri grafickom zobrazení výsledkov za mesiac október zaznamenali plusové hodnoty pri takých kolónkach ako je empatia, vzájomná dôvera a dôstojnosť. Pacienti sú teda presvedčení, že zdravotný personál sa dostatočne vedel vžiť do ich situácie a pri všetkých úkonoch brali na zreteľ ľudskú dôstojnosť.
Naopak ako mínusové sú kolónky porozumenie, komfort a čistota, strava. "Pacienti veľmi pozitívne hodnotia záujem personálu o nich. Na druhej strane sme nútení kvôli ekonomickej situácii udržiavať iba určitý personálny stav. Máme teda menej zamestnancov ako by sme chceli. Z tohto dôvodu je menej času s chorými komunikovať a venovať sa im tak, ako si to predstavujú oni," povedal na margo kolónky porozumenie J. Naščák.
Slabinou novoveskej nemocnice je aj kuchyňa. V posledných týždňoch, ako nám povedal riaditeľ, došlo vďaka interným zásahom a aj dotazníkom k náprave.
Vedenie nemocnice sa nevyhlo v dotazníkoch aj takej chúlostivej téme ako sú úplatky. "Áno, pýtame sa aj na to. Iba v dvoch prípadoch sa pacienti s nami podelili o svoje podozrenie. Napríklad jeden pacient sa domnieval, že iný pacient v izbe určite podplatil lekára, pretože sa mu venuje viac ako ostatným. Konkrétne dôkazy však nemáme," dodal J. Naščák. Ako vyplýva z rozhovoru s riaditeľom nemocnice, v prípade dotazníkov sa nebránia ani kritickým pripomienkam, ktoré sú adresné. Z tohto dôvodu budú musieť zamestnanci nosievať na pracovnej rovnošate menovku.
Nemocnica s poliklinikou v Spišskej Novej Vsi poskytuje zdravotnícku starostlivosť spádovej oblasti so 72 tisícmi pacientov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš