spojov. Poslanci mestského zastupiteľstva (MsZ) totiž v utorok, na svojom mimoriadnom zasadnutí rozhodli navýšiť prepravcovi rozpočet o 65-tisíc korún. Bus Karpaty tak môže v roku 2005 operovať so sumou 1,365 milióna korún.
"Sme radi, že sme sa nakoniec s mestom dohodli. Je to pre nás prijateľný kompromis. Nehovoríme, že je to, čo nám pridali je veľa, ale nebudeme musieť na MHD doplácať z vlastných peňazí," povedal nám po rokovaní MsZ konateľ spoločnosti František Oros.
Dopravca však pravdepodobne počet spojov zredukuje a upraví grafikon. Podľa dopravného manažéra Bus Karpaty Juraja Gloneka však pôjde iba o "kozmetické" úpravy. "Do Podsadku máme v rovnaký čas zdvojené spoje. Jeden z nich zrušíme," vysvetlil manažér.
Bus Karpaty by mal zmluvu s mestom na rok 2005 podpísať v najbližších dňoch. Nový cestovný poriadok vstúpi do platnosti prvého marca. Dovtedy ostáva v platnosti grafikon z minulého roka. Cena cestovného, osem korún za jednu jazdu pre dospelú osobu, ostáva rovnaká.
F. Oros nevedel odhadnúť, či v priebehu roka MHD v Starej Ľubovni zdražie, alebo sa zrušia ďalšie spoje. "Všetko závisí od toho, ako sa bude vyvíjať cena pohonných hmôt a najmä od toho, či budú ľudia MHD využívať. Už teraz badať, že ľudia rozmýšľajú, či pôjdu z autobusovej stanice do centra autobusom za osem korún, alebo pôjdu pešo. A to máme možno najnižšiu cenu cestovného na Slovensku," podotkol konateľ.
Naposledy sa výška cestovného v MHD v Starej Ľubovni zvyšovala v roku 2004. Cestovné zdraželo zo šiestich na osem korún. Zvyšovanie ceny lístka je však podľa dopravcu dvojsečná zbraň. Po každej úprave cien smerom nahor totiž ubudlo približne päť percent cestujúcich.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš