železnice (TEŽ).
Hoci škody boli nemalé, v relatívne krátkom čase sa železničiarom v spolupráci s ďalšími pomocníkmi podarilo spojazdniť úseky TEŽ z Popradu do Starého Smokovca a neskôr zo Starého Smokovca do Tatranskej Lomnice. Funkčná je aj ozubnicová železnica z Tatranskej Štrby na Štrbské Pleso. Cestujúci si však musia zvyknúť, že zo Smokovca na Štrbské Pleso tak skoro električkou nepocestujú. Najviac postihnutý úsek je totiž práve na trati Starý Smokovec - Vyšné Hágy.
"Tam situáciu riešime náhradnou autobusovou dopravou. Pôvodne sme chceli tento úsek zabezpečiť kombinovane, teda aj električkou, aj autobusmi, bolo by to však na úkor komfortu pre cestujúcu verejnosť," uviedol Viliam Čikovský z oblastného riaditeľstva ŽSR v Košiciach.
Železničiari ani v týchto dňoch "nespia" a na oprave najviac postihnutého úseku TEŽ pracujú. Približne 70 ľudí denne odstraňuje následky kalamity, aby električka čo najskôr mohla jazdiť v plnom rozsahu. "Musíme vymeniť asi 300 stožiarov trolejového vedenia. Tie pôvodné boli ešte z rokov 1911 - 12. Našou snahou bude, aby nové troleje vydržali tiež aspoň najbližších sto rokov," dodal V. Čikovský.
Podľa jeho slov by sa po renovácii úseku mala zlepšiť aj kvalita cestovania. Vylepšenie parametrov pomôže zvýšiť počet vlakov, ktoré budú úsekom jazdiť, zvýši sa tak kapacita prepravy a upraví sa aj grafikon. "Trochu nás pri postupe brzdia rôzne povolenia, my sme schopní odstrániť popadané stromy v blízkosti trate, ale povolenie na ich odvoz ešte chýbajú," skonštatoval V. Čikovský.
Podľa jeho slov železničiari urobia všetko pre to, aby do letnej turistickej sezóny stihli zabezpečiť plnú funkčnosti TEŽ na všetkých úsekoch.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš