"Od júna do konca októbra sme mali v troch strediskách spolu 281 zásahov, z toho popradské stredisko Leteckej záchrannej služby (LZS) realizovalo 135 akcií," povedal vedúci lekár LZS ATE Henryk Zajac. Podľa jeho slov sa pomer akcií medzi terénnymi zásahmi a medzinemocničnými transportmi začína pomaly vyrovnávať. "Registrujeme tu zmenu v prospech medzinemocničných prevozov, tých bolo v popradskom stredisku LZS za toto leto 67, v teréne sme zasahovali 69-krát," upresnil.
Najčastejšie (49-krát) vrtuľník z Popradu vyrážal do Vysokých Tatier k zraneným turistom. Práve v týchto prípadoch sa osvedčila kvalitná technika, vrtuľník typu Agusta umožnil rýchlejšie dosiahnutie postihnutých v ťažko dostupnom teréne. Až v 34 prípadoch použili záchranári aj palubný navijak.
"Podľa národnostnej skladby medzi našimi pacientmi vedú Slováci, ich sme na palube viezli z hôr 34, v tesnom závese sú českí turisti, tých sme transportovali 22, ale zachraňovali sme aj Maďarov, či Poliakov," upresnil H. Zajac. Od začiatku roka do konca októbra záchranári nalietali dovedna 562 hodín, z toho v letnej sezóne 351.
Podľa slov šéfa ATE Milana Hoholíka spoločnosť pre LZS kúpila už štvrtý vrtuľník typu Agusta. Ten pôjde do strediska LZS v Banskej Bystrici, ostatné v Košiciach, Poprade a v Bratislave sú ním už vybavené. "Od roku 2005 platia aj pre slovenských dopravcov európske normy a my sme na ne pripravení, naša báza vyhovuje európskym kritériám. Bezpečnosť je totiž prvoradá," zdôraznil Milan Hoholík.