neopodstatnených, 18 opodstatnených a 22 nevybavených. Najviac sťažností prišlo na oblasť zdravotníctva (65), školstva (14) a sociálnych vecí (18). V informatívnej správe o vybavovaní sťažností, ktorú prerokovali poslanci PSK na ostatnom rokovaní zastupiteľstva sa okrem iného konštatovalo, že čo sa týka zdravotníctva, sťažnosti smerovali na nesprávny postup pri poskytovaní zdravotníckej starostlivosti, k vyberaniu poplatkov, k neetickému správaniu a nedodržiavaniu ordinačných hodín. Tiež sa uviedlo, že 22 zdravotníckych sťažností zostalo nevybavených, respektíve neukončených.
K 12. októbru bolo však na odbore zdravotníctva evidovaných až 31 nevybavených sťažností. V správe tiež stálo, že vedúcim odboru zdravotníctva (Andrejom Begom) neboli prijaté adekvátne opatrenia "zo strany vedúceho odboru je potrebné dohodnúť mechanizmus riešenia so zainteresovanými stranami". Viaceré sťažnosti v oblasti zdravotníctva totiž vyžadujú názor krajských odborníkov aj stavovských komôr. Konštatovanie o nevybavených sťažnostiach v predloženej správe hlavného kontrolóra Vladimíra Fedorka (na snímke úplne vpravo) zaujalo viacerých poslancov. Pavol Tarcala (KDH) žiadal zdôvodnenie, prečo sa sťažnosti nevybavujú v lehote a navrhol prijať na nápravu uznesenie. Ľubomír Červeňák (Smer) sa pozastavil nad faktom, že najviac sťažností sa týka správania sa a prístupu lekárov. Aj poslanec Dušan Hruška (KDH) tento fakt zarazil, skonštatoval však, že 17 percent sťažností na oblasť zdravotníctva je zanedbateľné číslo. Povedal, že sa nesmie zabúdať, že pacient je chorý človek a už toto je dráždivý moment.
Poslanci informatívnu správu o vybavovaní sťažností zobrali na vedomie, zároveň však žiadali urýchlené opatrenia na dodržiavanie lehôt pri ich vybavovaní a informovať o nich zastupiteľstvo. Z opodstatnených spomenieme sťažnosť na hospodárenie v Združenej strednej umeleckej škole na Vodárenskej v Prešove, sťažnosť na lekára neurológa v Sabinove, sťažnosť na Domov dôchodcov a Domov sociálnych služieb (DSS) v Humennom pre diskriminovanie a ponižovanie klientov, sťažnosť na chirurgickú ambulanciu v Humennom, sťažnosť na odvod povrchových vôd zo štátnej cesty voči Slovenskej správe ciest v Humennom, sťažnosť na nedostatky v DSS v Spišskom Štvrtku, sťažnosť na zdravotnícku rajonizáciu v Medzilaborciach a sťažnosť na správanie sa voči klientov v DSS Osadné.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš