otvoria ďalšie. V uliciach krajského mesta sme sa preto pýtali, čo si o tom myslia Prešovčania. Nakupovali ste v nových hypermarketoch, orientujete sa podľa propagačných letákov a čo si myslíte o vzniknutej konkurencii?
Navštívili sme aj nové hypermakety a vyberáme si, čo je lepšie, lacnejšie. Som nezamestnaná, takže čas mám, ale chýbajú mi peniaze. Zvyčajne si ešte doma urobíme z reklamných letákov prieskum, rodinný rozpočet a nakupujeme len to, čo si môžeme dovoliť, takže najlacnejšie. Mrzí ma, že tie reklamy niekedy zavádzajú, lebo tovar, ktorý sľubujú často majú len niekoľko hodín. No konkurencia medzi nimi je dobrá vec a človek si môže vybrať, kde a čo bude nakupovať.
Myslím si, že každý v Prešove víta nové obchody. Viac možností, viac výberu. Tovaru je habadej, len korún je málo. Nemáme ministerské platy a z tých našich dôchodkov ledva vyžijeme, hoci sme celý život poctivo pracovali. Čo nám ostáva... Z letákov sa aspoň dozvieme čo, kde a za koľko predávajú. Môžeme si plánovať, čo kúpime tento mesiac a čo na budúci. Kedysi stál cukor vo všetkých obchodoch 7,30, teraz sú ceny od 26 do 39 korún a to sa mi nepáči. Pre nás je nakupovanie aj spoločenská udalosť. Človek stretne známych a stále sa dozvie niečo nové.
Ivica Gazdičová, v súčasnosti na materskej dovolenke, 31 rokov
Myslím si, že viac obchodov a konkurencia medzi nimi je dobrá vec. Aj reklamy, v ktorých sa môže človek zorientovať a porovnať ponuky. Mňa síce teraz najviac zaujíma cena plienok a nateraz som sa rozhodla, že ich budem naďalej nakupovať v Tescu. Vyhovuje mi kvalita aj cena. Ostatné nákupy robíme podľa okolností, potreby a finančných možností.
My nakupujeme len v Kauflande. Vyhovuje nám to aj keď je to veľkosklad. Iné nás nelákajú aj preto, že sme s manželom dôchodcovia. Vlastne, nakupovať chodí najmä manžel. Viete, mňa by zlákalo viac vecí a on nakupuje len to, čo naozaj potrebujeme. Nerobíme si zásoby, veď tovar je vždy čerstvý. Dosť ma otravujú aj tie reklamné letáky. Keby im človek podľahol, tak už o týždeň príde o rozpočet na celý mesiac. Dosť mi prekáža aj arogancia niektorých predavačiek, najmä v butikoch. Ešte len vstúpite a už vám dajú najavo, že tu nemáte čo hľadať, lebo oni predávajú značkový tovar za niekoľko tisíc korún.
Jozef Mihaľ, pracujúci, 31 rokov
Bol som v Lidli a musím povedať, že ceny sú podhodnotené na úkor kvality pre občana. Prevažuje tam poľský a český tovar. O Hypernove si myslím, že je chyba, keď nedokončili vonkajšie úpravy, čo nevyvoláva dobrá dojem v očiach zákazníka. Čo sa týka konkurencie, je to dobré, ale podľa mňa pri toľkých hypermarketoch a záplave cudzieho tovaru utrpia slovenské výrobky. Nie sú konkurencieschopné a to sa nám skôr či neskôr vypomstí aj v zamestnanosti. Jednoducho, slovenskí výrobcovia, ktorí majú lepšiu kvalitu svoj tovar nepredajú a z vody sa variť nadá. Otázka teda je, čo je naozaj dobré pre občana. Ja si radšej kupujem naše výrobky.
Zvyčajne nakupujeme v Kauflande a robíme si s manželom nákup na celý mesiac. Neviem nové obchody ešte porovnať, lebo doteraz som na ne nemala čas, alebo tam bolo vždy veľa ľudí. Konkurencia medzi nimi je však dobrá vec. Ak budem niečo potrebovať, určite si najprv urobím prieskum ponuky podľa letákov, prípadne avizovaných akcií. Myslím si, že je dobré, keď má človek možnosť výberu a nemusí sa obmedzovať.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš