elektrického vlaku na trati medzi Popradom a Starým Smokovcom.
Kniha od autorskej dvojice Milan Handzuš a Pavol Michelko je prierezom históriou tatranských železníc od začiatkov až po dnešok, nevynímajúc ani najdôležitejšiu kapitolu v rozvoji železničnej dopravy v Tatrách, ktorou bolo sprevádzkovanie omnibusu v rokoch 1904 až 1906. "Omnibus, alebo elektrobus bol fakticky predchodca dnešnej tatranskej elektrickej železnice. Predtým na týchto tratiach premávali fiakre, koče a parné mašinky. Elektrický pohon začali využívať až Popradčania Kríger a Matejka, nestori elektrickej trakcie na Slovensku, ktorý sem doniesli tri kusy omnibusov a sprevádzkovali ich. Práve to nás viedlo k tomu, aby sme v širšom zábere zdokumentovali históriu tatranských železníc," povedal jeden z autorov Milan Handzuš.
Podľa slov prednostu divízie osobnej prepravy Železničnej spoločnosti Košice Ladislava Olexu zavedenie omnibusu pred sto rokmi umožnilo výrazný rozvoj hromadnej prepravy cestujúcich do Vysokých Tatier. "Napriek tomu, že omnibus premával len veľmi krátko, znamenal v železničnej doprave veľký pokrok. Tento unikátny stroj odštartoval to, že už v roku 1908 sa vybudovala úzkorozchodná trať z Popradu do Starého Smokovca," dodal L. Olexa.
Pri príležitosti jubilejného výročia odhalili v budove železničnej stanice Poprad -Tatry pamätnú tabuľu, ktorá má pod spoločným erbom mesta Poprad a Vysoké Tatry symbolizovať začiatok rozvoja cestovného ruchu v Tatrách.
Jednou z divácky najatraktívnejších častí bohatého sprievodného programu bol prejazd historických motorových vozidiel Námestím sv. Egídia. Spokojnosť s účasťou na oslavách vyjadril i viceprezident Asociácie historických vozidiel Slovenska Karol Pavlú. "To, čo je v organizme ľudská krv, to je v hospodárstve doprava. Veterány sú súčasťou týchto osláv, pretože neodlučiteľne patria k histórii dopravy."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš