technických príčin uzavretý. Aj momentálne je päťkilometrový otvor v masíve Braniska zatvorená. Úplná uzávierka najdlhšieho cestného tunela na Slovensku potrvá do pondelku 13. septembra.
Dopravné spojenie funguje počas odstávky tunela po starej ceste. Včera sme cestárov našli pri zakrývaní dopravných značiek súvisiacich s tunelom. Do čiernej fólie balili aj premenlivé značenie, ktoré hovorilo o uzávierke tunela. "Budú testovať, či sa menia, mohli by vodičov mýliť," povedali nám muži v oranžovom.
Skúšobná prevádzka tunela sa od jeho otvorenia niekoľkokrát predlžovala. Podľa najnovších informácií hovorcu Slovenskej správy ciest Juraja Fürsta sa skúšobná prevádzka skončí 31. októbra. "Počas úplnej dvojtýždňovej uzávierky sa uskutočňuje viacero kontrolných činností a prác, tak aby boli všetky systémy pripravené na spustenie úplnej prevádzky," vysvetlil Fürst dôvod dvojtýždňovej pauzy v premávke cez dieru. Počas dvoch týždňov chcú cestári stihnúť napojenie trafostanice Fričovce, opravu uvoľnených vývrtov vo vozovke tunela, aj práce na dopravnom značení. Pauzu si vyžiadali aj technologické práce, ako sú skúšky centrálneho riadiaceho systému, kontrola základných stavov, stavových prechodov, skúšky samohasiacich zariadení a inštalácia sčítačov dopravy do softvéru. Tunel v priebehu dvoch týždňov vyčistia. Súbor prác sa podľa J. Fürsta týka najmä dokončovacích prác. Je teda viac ako pravdepodobné, že tunel nie je z technických príčin zatvorený naposledy. Výšku nákladov potrebných na prevádzku tunela sa nám u hovorcu zistiť nepodarilo.
Autor: div
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš