klzákov (rogalo), motorových závesných klzákov, kĺzavých aj motorových padákov (paragliding) na presnosť na letisku vo Svidníku. Organizátori, Aeroklub Prešov a Letecká amatérska asociácia (LAA) Slovenska, sľubujú záujemcom dokonca aj vyhliadkové lety.
"Šarišský zlet má fanúšikov na celom Slovensku. Naším cieľom je umožniť im stretnutie a výmenu skúseností a verejnosti priblížiť atmosféru tohto športu aj pocity pilotov," uviedol za organizátorov riaditeľ letovej prevádzky LAA Milan Grega.
Mimochodom, verejné vnútroštátne letisko vo Svidníku je stále funkčné a s platnou licenciou. V prevádzke je od roku 1990, pričom disponuje vzletovou a pristávacou dráhou 1 200 x 30 metrov, rolovacou dráhou a hangárom. Jeho užívateľom je Slovenský národný aeroklub a v súčasnosti ho využíva najmä na výcvik pilotov.
Ako nám povedal primátor Svidníka Michal Bartko, v roku 1992 zrekonštruovali odbavovaciu plochu a plánov bolo oveľa viac. Mesto dokonca vypracovalo projekt na oživenie letiska s rozpočtom 10 miliónov korún, no pre mestskú kasu to bolo priveľké sústo. Napokon zrekonštruovali len odbavovaciu plochu. Všetky ostatné plány sa odsunuli na lepšie časy.
"Plánov sme sa ešte nevzdali. Dobudovali sme zatiaľ to, na čo nám stačili financie. Po vstupe do EÚ, zrušení hraníc a odbavovacích formalít môže letisko znova slúžiť nielen na súkromnú dopravu, ale možno aj na dopravu tovaru v malom. Možno sa nájde spoluinvestor so záujmom využívať letisko," dodal v tej súvislosti primátor Bartko.
Autor: ak
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš