denník to potvrdil dopravný manažér spoločnosti Juraj Glonek.
Ako vyplynulo z jeho slov, hoci sa ceny pohonných hmôt a najmä motorovej nafty v posledných týždňoch rapídne zvýšili, firma nechce riskovať ďalší pokles cestujúcich a tým aj tržieb. "Z našich skúseností vyplýva, že po každom zvýšení cestovného v MHD nám klesol počet cestujúcich," vysvetlil dopravný manažér.
Naposledy dopravca zvyšoval ceny lístkov MHD v januári tohto roka, a to zo šesť na osem korún. Predtým sa ceny lístkov naposledy menili v roku 2002. Podnik takisto zrušil viacero spojov, najmä počas víkendových dní a počas pracovných dní v popoludňajších a večerných hodinách. "Počet cestujúcich sa nám týmito opatreniami znížil približne o päť percent," dodal J. Glonek.
Bus Karpaty prevádzkuje v Starej Ľubovni dve linky MHD. Mesto ročne prispieva firme z rozpočtu na prevádzku MHD 400-tisíc korún. Bus Karpaty však žiadal o 145-tisíc viac. Poslanci požiadavke nevyhoveli. Ak by sa cena nafty ďalej zvyšovala, respektíve, ak by neklesala pod úroveň terajších cien, podnik by musel pristúpiť k zvýšeniu cien aj v MHD. Zatiaľ tak urobil iba v prípade komerčných jázd. V prímestskej doprave je podľa J. Gloneka situácia kritická.
Autor: olo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš