Jedna osoba bola dokonca usmrtená, pritom v roku 2003 sa smrteľná dopravná nehoda za identické obdobie nestala. Ťažko zranených bolo sedem ľudí, čo tiež predstavuje nárast. Hlavnou príčinou nepriaznivej dopravno-bezpečnostnej situácie podľa riaditeľa Okresného riaditeľstva polície v Bardejove pplk. Jána Zvijača je nesprávny spôsob jazdy a neprispôsobenie rýchlosti.
Uvedené informácie dostali poslanci mestského zastupiteľstva na ostatnom rokovaní. Podľa riaditeľa polície je najrizikovejším miestom v Bardejove križovatka pri obchodnom dome (OD) Centrum, veď vlani tam boli pri dopravnej nehode usmrtené tri osoby. Polícia už v minulom roku prišla s návrhom riešiť problematickú križovatku pri OD Centrum svetelným signalizačným zariadením, respektíve vybudovaním kruhového objazdu. "Doteraz nebolo realizované žiadne navrhované opatrenie, ani po urgenciách a zaslaných analýzach," tvrdí pplk. Zvíjač. Zároveň dodáva, že aj preto bola na predmetnom úseku obmedzená rýchlosť na 40 kilometrov.
Riaditeľ skonštatoval i to, že žiadali o odstránenie reklamno-propagačného panela na ulici Dlhý rad, avšak zo strany mesta sa toto nezrealizovalo. Dopravný inšpektorát tiež navrhuje osadiť spomaľovacie pruhy na mestských komunikáciách, konkrétne sa to týka ulíc Nábrežná a Kellerova. Polícia upozorňuje aj na výtlky a závady na cestách, ktoré mestom nie sú včas odstraňované.
"Vzhľadom k dlhodobo zvýšenej nehodovosti v meste Bardejov je na mieste tvrdenie, že organizácia dopravy v niektorých úsekoch mesta je už v súčasnom období vo vzťahu k nárastu motorizácie, tiež historickému významu mesta a blízkych kúpeľov, do značnej miery nevyhovujúca," tvrdí sa v správe pplk. Zvíjača. V tejto súvislosti dodal, že treba nájsť riešenie na eliminovanie cestnej premávky v centre mesta s dôrazom na nehodové úseky ulíc Štefánikova, Dlhý rad, Slovenská a Dukelská.
"Nastal čas, aby mesto prijalo opatrenia," povedal na margo analýzy dopravno-bezpečnostnej situácie v meste poslanec Miloš Mikula.
Poslanec Peter Prokopovič zároveň označil dopravnú situáciu na uliciach Kúpeľná a Kellerova za neurologický problém: "Treba urobiť opatrenie na zníženie rýchlosti, zdá sa, že 40-tka nestačí, pomohli by spomaľovacie pruhy." Kritizoval aj fakt, že pri OD Billa je signalizačné zariadenie nastavené tak, že chodci na zelenú nestíhajú prejsť križovatku. Riaditeľ polície na toto uviedol, že retardér, teda spomaľovací pruh, sa na cesty I. triedy osadzovať nemôže. V súvislosti s riešením kritického bodu pri OD Centrum skonštatoval, že signalizačné zariadenie by si vyžiadalo investíciu 8 miliónov korún, kým na vybudovanie kruhového objazdu vo Svidníku stačili dva milióny. Poslanci napokon prijali uznesenie, že na najbližšom rokovaní sa budú zaoberať konkrétnymi opatreniami na zlepšenie dopravno-bezpečnostnej situácie v meste.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš