chce pokračovať v obmene vozového parku.
O zmene označenia cestovných lístkov sme už informovali. Ide o osemmiliónovú investíciu, výhľadovo smerovanú k integrovanému systému dopravy. Znamenať bude prechod na časové pásma. Každý lístok, ktorého cena ostáva zatiaľ nezmenená, bude platiť v jednom vozidle 30 (respektíve v obciach 40) minút. Zmena začne platiť od 1. septembra 2004.
V prípade obnovy vozového parku sa tento rok zameral DPMP na autobusy. V súčasnosti podnik disponuje 61 autobusmi, ktorých priemerný vek je 12,3 roka. "Uskutočnila a vyhodnotila sa verejná súťaž na dodávku autobusov mestskej hromadnej dopravy. Tento rok zakúpime päť autobusov," povedal riaditeľ DPMP Peter Janus. Dva autobusy budú menšie - dvanásťmetrové, tri väčšie - osemnásťmetrové, kĺbové citybusy. Cenové relácie autobusov dosahujú výšku 7,5 milióna korún za jeden sólo dvanásťmetrový autobus a do 10 miliónov za kĺbový citybus. "Teším sa, že budeme môcť poskytnúť cestujúcim väčší komfort," povedal riaditeľ a prezradil, že zatiaľ nenašli odvahu urobiť to, čo v Prahe: dať do každého vozidla ceduľku s nápisom napr.: "Tento autobus stál 8 miliónov Sk". Kúpa vozidiel pre MHD totiž nie je najlacnejšou záležitosťou a nielen v DPMP si želajú, aby si tento majetok ľudia viac vážili a chránili.
Víťazom súťaže sa z dvoch zúčastnených spoločností stala firma Karosa. "Výstupom verejnej súťaže je rámcová kúpna zmluva na 25 autobusov. Takto by sme postupne chceli obmeniť vozový park," podotkol riaditeľ s tým, že vozidlá od jedného dodávateľa uľahčia náklady na servis či údržbu. Doteraz jazdia vodiči MHD na autobusoch a trolejbusoch značiek Karosa, Ikaros, Tam Bus a Solaris. Dopravný podnik mesta Prešov zabezpečuje verejnú dopravu do dvoch miest a ôsmich obcí. Okrem 61 autobusov využíva aj 48 trolejbusov a celkovo najazdí päť miliónov kilometrov ročne (mierne prevláda autobusová doprava nad trolejbusovou).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš