Tatranská Lomnica má preto veľmi vrúcny vzťah. Prednedávnom mu v hlave zbĺkla myšlienka postaviť na Slnečnej lúke bobovú dráhu. Prečo práve takúto nezvyčajnú atrakciu?
"Vysoké Tatry poskytujú veľmi málo možností na využitie voľného času, keďže okrem turistiky a kvalitného ubytovania a stravovania tu veľa možností nie je. Preto sme chceli vyplniť túto medzeru. Napadlo nás, že po túrach by sa ľudia radi zabavili a bobová dráha je na realizovanie relaxu skvelou možnosťou," opísal motív vzniku nezvyčajnej atrakcie M. Bombuškár.
Horská dráha Tatrabob je na Slovensku jedinečná svojím systémom, pretože takýto model na území republiky doteraz postavený nebol. Klasické korytové dráhy, ktorých je na Slovensku niekoľko, majú tú nevýhodu, že sa prevádzkujú len v letných mesiacoch. V Tatranskej Lomnici uzrela svetlo sveta bobová dráha, na ktorej jazdia vozíky na rúrkach počas celého roka aj za nepriaznivého počasia, keď prší, dokonca i keď je dráha namrznutá a sneží.
"Turisti sa tu môžu vyžiť od rána až do večera, keď prevádzku plánujeme využívať od 9. do 22. hodiny. Ide predovšetkým o zábavu a samozrejme i zvyšovanie adrenalínu," objasnil M. Bombuškár.
Samotná výstavba dráhy začala 24. apríla terénnymi úpravami, ktoré nie sú veľkého rozsahu, samotná technológia sa začala navážať 20. mája a okruh sa uzatvoril posledným spojom 24. júna. "Ďalšie práce majú robiť strojníci, keď budú oživovať vlek, elektrikári budú zapájať rozvodové skrinky, montovať sa bude osvetlenie dráhy, kamerový systém, časomiera i nástupištia. V priebehu dvoch týždňov by to malo byť všetko dokončené. Skúšobné jazdy máme naplánované na začiatok júla. Keď sa nám podarí uzavrieť všetko s technickou inšpekciou a stavebným úradom, kolaudácia by sa mohla uskutočniť okolo 15. júla, po ktorej by sa už začala oficiálna prevádzka," objasnil autor skvelej myšlienky.
Dráha bude prístupná širokej verejnosti a môžu sa na nej prevážať deti už od desiatich rokov samostatne a do desať rokov s doprovodom rodiča.
"Videl som aj v cudzine, že radosť z jazdenia na dráhe majú nielen mladí ľudia, ale aj dôchodcovia, ktorí sa na tom vedia tiež vyblázniť. Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že je to ako droga. Keď to človek raz vyskúša, chce na to ísť znova a znova. V Európe som už vyskúšal viacero dráh, aj keď na tomto novom systéme som to ešte neskúšal. Z mojich skúseností a poznatkov si dovolím tvrdiť, že svojou technickou dokonalosťou a konštrukciou je táto dráha v Tatranskej Lomnici jedinečná. Pre ľudí to bude krásna atrakcia, pretože budú mať možnosť z veveričej perspektívy sledovať okolitú prírodu a okolie," priblížil poznatky z vlastných skúseností M. Bombuškár.
Celková dĺžka trate uzavretého okruhu je 680 metrov, z čoho tvorí 200 metrov vlek a 480 metrov samotná dráha. Celý systém prevádzky sa koná automaticky. Pasažier vystúpi na nástupnú plošinu, kde ho personál usadí do vozíka a zapne do bezpečnostných pásov. Na zelený povel semaforov vozík odštartuje a automaticky sa prichytí na lano. Keď sa vozík vyvezie navrch, automaticky sa odopne a gúľa dolu kopcom. "Bude to veľmi pohodlné vozenie pre personál i samotných pasažierov. Táto dráha poskytuje najvyšší komfort tejto formy zábavy," pripomenul M. Bombuškár.
Celková investícia dráhy presahuje výšku desiatich miliónov Sk. Renomované slovenské kapitálové skupiny však finančnými rozbormi vypočítali, že investícia je to dobrá a návratnosť je reálna do štyroch rokov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš