železničná trať v tomto roku oslávi 110. výročie svojho vzniku. Ako uviedol vlašský primátor Ing. Ladislav Šterbinský, koncom roka 1893 požiadal vtedajší mešťanosta zo Spišského Podhradia Alexander Fest o povolenie postaviť nad riekou Hornád most, ktorý by slúžil práve pre železničnú trať. Za pár mesiacov bola stavba hotová a v tejto časti regiónu Spiša plnila dôležitú úlohu. Zdá sa, že nepostrádateľnou pre obyvateľov okresu je aj dnes. Kým iné lokálne trate vyradili z prevádzky, ako napríklad Spišská Nová Ves - Levoča, táto slúži aj dnes.
"Historický parný rušeň bol zostrojený v roku 1951, svoju domovú stanicu má v depe v Poprade. Na trať vyráža iba príležitostne. Spojazdnený bol pred piatimi rokmi. Sedem rokov predtým prebiehala jeho kompletná rekonštrukcia," uviedol na margo rušňa - deduška rušňovodič Daniel Antaly.
Autor: kar
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš