Správa a údržba ciest PSK. Tá vytvorila sedem oblastí, ktoré riadi. Jedným z nich je Správa a údržba ciest PSK, oblasť Svidník, ktorej pôsobnosť je aj v okrese Stropkov.
Riaditeľ Jaroslav Humeník je vo funkcii len necelé dva mesiace, no napriek tomu nás zaujímala organizácia a plány činnosti tohto pracoviska. Zastihli sme ho práve po rokovaní so zástupcom spoločnosti zaoberajúcej sa modernými technológiami opráv ciest. "Hovorili sme o možnosti použitia mikrokobercových a náterových úprav ciest s vyšším dopravným zaťažením. Obe technológie sú spomedzi ostatných súvislých opráv ciest cenovo prístupné, avšak dajú sa uplatniť iba pri vyhovujúcom stave ciest pre takúto úpravu. Cena 1 km mikrokobercovej úpravy predstavuje sumu okolo 1,3 mil. Sk. Pre tento druh úpravy budeme navrhovať vybrané úseky ciest II. a III. triedy v oboch okresoch, ktoré sme z hľadiska vhodnosti posúdili priamo v teréne," uviedol Humeník (na snímke). Na našu otázku, či bola reč aj o predpokladanej cene navrhovaných opráv ciest danou technológiou reagoval, že všetko je záležitosťou komplexného návrhu na súvislé opravy ciest a s tým súvisiace prerozdelenie finančných prostriedkov pre opravy aj inými technológiami. Zdôraznil však, že otázka súvislých opráv ciest je momentálne v rovine predkladania návrhov. O samotnej realizácii navrhnutých súvislých opráv ciest sa rozhodne pravdepodobne koncom mája, kedy predložia svoje návrhy svojmu zriaďovateľovi.
Zaujímalo nás teda, aké opravy plánujú do konca roka urobiť. "Je veľa úsekov ciest, ktoré potrebujú nielen rutinnú údržbu, ale aj súvislú opravu. Okrem mikrobercových úprav budeme navrhovať aj súvislé živičné úpravy ciest, ktoré sú z hľadiska technického nevyhnutné, no sú finančne značne náročné. Taktiež sústredíme svoju pozornosť na bežnú údržbu mostov a technologických súčastí nami spravovaného cestného hospodárstva " povedal nám riaditeľ svidníckej správy a údržby ciest.
Pri delimitácii zo štátu na Úrad PSK dostala svidnícka oblasť z rozpočtu PSK na tento rok 5 miliónov korún bežných účelových prostriedkov na opravu ciest. Na rozdiel od iných bývalých stredísk v kraji, vstúpili do nového roku bez záväzkov. V súčasnosti majú v stave 89 pracovníkov. K prvému máju odišli dve pracovníčky, ktoré sa stali z hľadiska novej organizačnej štruktúry prebytočnými. Opýtali sme sa tiež, koľko kilometrov ciest majú v svojej pôsobnosti. "Čo sa týka ciest I. triedy, ide o úsek 79,935 km, ktorý udržiavame zmluvne na základe požiadaviek IV a SC Košice. Najviac kilometrov je ciest III. triedy, presnejšie 246,804 a II. triedy 35,409 kilometra."
Mimochodom, súčasný riaditeľ Jaroslav Humeník, ešte do konca marca tohto roku pôsobil ako vedúci dopravného odboru v popradskej SAD. Prejazdnosť ciest a kvalitu údržby teda hodnotil skôr z uhla pohľadu vodičov. Keďže dôverne pozná druhú stranu "barikády", dá sa predpokladať, že v novej funkcii urobí všetko pre to, aby spokojnosť bola obojstranná.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš