Korzár logo Korzár Spiš

Napriek stratám za zľavnené cestovné prešovská SAD skončila rok so ziskom

Prešov - Hospodárske výsledky prepravcov vo verejnom záujme, ovplyvnili ceny minerálnych olejov. Tie sa vlani v auguste zvýšili, čo napríklad pre

SAD, a.s. Prešov znamenalo nárast nákladov na naftu o milión korún mesačne. Tržby však negatívne ovplyvnili aj transfery na vykrytie zliav za cestovné pre študentov a dôchodcov.

Toto financovanie na seba prevzal Prešovský samosprávny kraj, ale vlani refundoval zľavy len vo výške 76 percent. Pre SAD Prešov to znamenalo nedoplatok vo výške 18,9 milióna korún. Mimochodom, už za prvé štyri mesiace tohto roku evidujú schodok za zľavy vo výške 5,2 milióna korún. Manažment však zatiaľ o redukcii spojov neuvažuje, hoci ju ani nevylučuje. "Rušenie spojov považujeme za krajné riešenie, zatiaľ sa snažíme o racionalizáciu vo vnútri spoločnosti. Po analýze jednotlivých liniek sme tento týždeň požiadali VÚC o navýšenie finančných prostriedkov na zľavy. Ak by nám nevyšli v ústrety, budeme musieť pristúpiť k redukcii určitých spojov a to najmä tam, kde sa obce odmietajú spolupodieľať na financovaní, alebo kde je tržba za kilometer najnižšia," uviedol generálny riaditeľ SAD, a. s. Prešov Miroslav Biroš. Nekonkretizoval však o ktoré obce, alebo smery by išlo. Podľa slov predsedu predstavenstva Milana Žipaja, linky v niektorých smeroch, ako napríklad na Lačnov, alebo obec Závada, prípadne menšie obce v okrese Bardejov, sú nevyužité večer a počas víkendov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Napriek týmto stratám, rok 2003 skončili so ziskom 1,7 milióna korún. Tržby predstavovali 538 miliónov, čo je oproti minulému roku nárast o 26 miliónov. Z už spomínaných dôvodov však stúpli aj náklady a to o 24 miliónov, teda celkom 536 miliónov korún. "Zisk je rozložený do dvoch položiek. Desať percent sme vyčlenili do rezervného fondu a zvyšok použijeme na nákup nových informačných tabúľ do autobusov," konštatoval M. Biroš.

Vlani investovali 117,6 milióna do nákupu 18 nových autobusov, pričom 5 kúpili z vlastných zdrojov. Súčasný vozový park tvorí 245 autobusov, ale napriek investícii a spomínanému počtu nových vozidiel sa park obohatil len o 4 autobusy. Tie staršie a technicky nespôsobilé museli totiž vyradiť. Zatiaľ sa im nepodarilo ani dosiahnuť ideálny vek vozového parku, čo je 7-8 rokov. Zatiaľ je reálny vekový priemer 10 rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Zdá sa, že prepúšťanie už majú v prešovskej SAD a odštepných závodoch za sebou. Vlani prepustili 29 prevažne technicko-hospodárskych pracovníkov a v súčasnosti majú v stave zamestnancov 620 ľudí. Pre zaujímavosť, najazdili 17,4 milióna kilometrov a prepravili 21,8 milióna cestujúcich.

Na otázku, aké investičné plány má SAD na tento rok, Biroš bez zaváhania odpovedal: "Vyčlenené prostriedky v objeme 27 miliónov plánujeme vložiť do nákupu nových autobusov. Tri už behajú po cestách a dva plánujeme dokúpiť do konca júna. Vlastné zdroje už nemáme, banka nám na nákup poskytla úver."

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 32 041
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 652
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 418
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 391
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 309
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 5 170
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 389
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 189
  1. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  4. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  5. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  6. Ľuboslava Šusteková: Čo je súkromné a čo už firemné?
  7. Jolana Čuláková: Prečo je Hašek "ne/bezpečný" aktivista a Ovečkin "ne/slávny" hokejový vzor
  8. Juraj Tušš: Transakčná daň
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 557
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 440
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 812
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 767
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 842
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 470
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 873
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 556
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  4. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  5. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  6. Ľuboslava Šusteková: Čo je súkromné a čo už firemné?
  7. Jolana Čuláková: Prečo je Hašek "ne/bezpečný" aktivista a Ovečkin "ne/slávny" hokejový vzor
  8. Juraj Tušš: Transakčná daň
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 557
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 440
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 812
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 767
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 842
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 470
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 873
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 556
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu