nových skulptúr, ktoré tu počas dvoch týždňov tvorivého sympózia po sebe zanechali umelci z poľskej a slovenskej strany Tatier. Sympózium pripravila Tatranská galéria v Poprade v spolupráci s kúpeľmi.
"Možno si niekto povie, že loď v Tatrách je absurditou. Ja som však Archou reagoval na príbeh tejto prírody. Najprv som hľadal vhodné prostredie, kam by sa dala zasadiť, našiel som toto jazierko s prirodzeným vodopádom, ktorý bol však zanedbaný. Vyčistili sme ho a archa tu je ako symbol záchrany, torzo lode vychádza zo skalného masívu a vnímam to ako posolstvo samej prírody," vysvetlil svoj tvorivý prístup autor Archy Ján Hoffstädter.
Sťažeň, mierne pokrivený, akoby vyvolával rad otáznikov o našom vzťahu k prírode. Podobne aj jeho dvaja kolegovia, účastníci sympózia reagovali svojimi plastikami na prírodné prostredie a dobu. Poľský umelec Martin Berdyszak sa témou "Pomarančového rozlúpnutia dreva" vracia k téze harmónie umenia a prírody. Juraj Meliš svojou plastikou mierne ironizoval súčasnú dobu s umelou výrobou "mediálnych celebrít". Všetci zhodne tvrdili, že podobné tvorivé stretnutia majú svoj zmysel. "Ľudia dnes akoby ťažko hľadali cestu do galérií, tu sa im umenie ponúka priamo pri prechádzke parkom," konštatoval J. Hoffstädter.
Napriek tomu, že počas sochárskeho sympózia počasie umelcom neprialo, tí sa z pobytu tešili. "To, čo tu po nás zostane ako dielo je len jedna časť úspechu. V nás zostáva výborný pocit z dobrej komunikácie a skvelej spolupráce," povedal Poliak M. Berdyszak.
Tvorivé sympózium pozitívne zhodnotila aj riaditeľka Tatranskej galérie. "Potešilo nás, že účasť prijali skutočné osobnosti súčasného umenia. Veríme, že ďalšie ročníky sympózia postupne prekročia hranice kúpeľného areálu a zušľachtia aj ostatné priestory mesta Vysoké Tatry," naznačila smer A. Ondrušeková.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš