vari každý fanúšik dobrej tvrdej muziky. Čo sa s vynikajúcim zoskupením, ktoré bodovalo i za hranicami okresu, vlastne stalo?
"Kapela skončila kvôli nezhodám medzi jej členmi. Priznám sa, že si už ani nepamätám, kedy to bolo. Pamätám si len toľko, že definitívny koniec existencie skupiny sme si zapríčinili sami. Nevedeli sme sa dohodnúť, akou štýlovou cestou sa vyberieme. Potom sa už každý z nás vybral svojou cestou a na skúšanie nebol čas," načrtol možné príčiny konca mimoriadne populárnej skupiny jej zakladajúci člen, gitarista a spevák v jednej osobe Jozef Bečvář.
Metanom vznikol v roku 1992 na troskách kapely, ktorá hrávala po zábavách v okolí Starej Ľubovne. Jedného dňa si chalani povedali dosť a začali robiť muziku, ktorá bola naozaj blízka ich srdciam. "Veľmi nás ovplyvnili skupiny Iron Maiden a AC/DC. Keď sme začínali, boli sme úplne posadnutí hudbou. Niekedy sme skúšali aj sedem dní v týždni, niekoľko hodín. Skrátka sme muzikou žili," zaspomínal si gitarista.
Metanom, ktorý sa neskôr premenoval na Hellraiser, bodoval nielen doma, ale i mimo okresu. Kapela sa zúčastnila prešovskej prehliadky Rocková liga a absolvovala aj niekoľkých koncertov po okolí. Chalani sa snažili oživiť aj dianie v meste. "Zorganizovali sme v Starej Ľubovni niekoľko podujatí. To prvé sa volalo Rocková Veľká noc. Bol to koncert v Kultúrnom dome v Podsádku. Zavolali sme niekoľko kapiel, navaril sa guláš, čapovalo sa pivo a hralo sa až do rána. Teraz je to tu akési mŕtve," porovnal atmosféru na koncertoch spred rokov basgitarista Ivan Rabik s dnešnou.
Hellraiser má na svojom konte dve demonahrávky. Prvú s názvom Epilog natáčali chalani rok po založení v Bratislave, v štúdiu známeho operného speváka Mira Dvorského. Dvanásť skladieb malo charakteristické texty. Ich autor, gitarista Milan Teplica, si veru nedával servítku pred ústa. "Rád písal texty, ktoré provokovali. Napríklad o mníškach. Ten sa stal veľmi populárny. Na to, že sme žili v tomto veľmi konzervatívnom meste, to bolo veľmi odvážne. Na druhej strane bola vtedy taká doba," zamyslel sa j. Bečvář. Druhý demosnímok, hoci iba so štyrmi skladbami, prišiel na svet už o rok neskôr. Maxisingel bol určený pre propagačné účely a dostal názov Agónia.
Hudobníci to ťahali spolu ešte dva roky. Podľa I. Rabika osadenstvu kapely sa nepodarilo nájsť k sebe cestu ľudsky ani hudobne. "My dvaja už nehrávame. Stále však snívame o tom, že kapelu obnovíme. Problém je v tom, že v tomto malom meste je len veľmi málo kvalitných hudobníkov. Chýbajú najmä bubeníci. Ja osobne hrávam v jednej kapele, aj Jozef by nemal problém kúpiť si gitaru a aparát a znova začať hrať. Neviem, či bývalí členovia by ešte chceli hrať. Majú už svoj život. Bubeník napríklad hráva v miestnej dychovke. Milan Teplica má podnik vo Vyšných Ružbachoch. Každopádne by sme sa chceli o znovuzrodenie Hellraiseru aspoň pokúsiť. Aj keď sme zostarli, tvrdá muzika sa nám páči stále," uzavrel basgitarista.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš