Korzár logo Korzár Spiš

Prešovská MHD vozí ročne 38 miliónov ľudí, v porovnateľnom Remscheide je to 80 miliónov

Prešov - O integrovanom dopravnom systéme v Prešove, ktorý by zahŕňal aj verejnú dopravu v Košiciach a v obciach týchto regiónov, sa hovorí už od

februára. Úvahy sa objavovali aj skôr, až v tomto roku sa však zintenzívnili rokovania medzi prevádzkovateľmi dopravy. Mesto Prešov bolo oslovené s možnosťou zapojiť sa do integrovaného systému dopravy Železničnou spoločnosťou Košice. Teraz sa uskutočnilo druhé kolo rokovaní, ktorého sa zúčastnili aj predstavitelia SAD Prešov a odboru dopravy Úradu Prešovského samosprávneho kraja, téma verejnej dopravy bola aj jedným bodom rokovania županov a primátorov Prešova a Košíc.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa slov prešovského primátora Milana Benča by rokovania mali pokračovať pravdepodobne 31. marca, aj s účasťou prešovskej i košickej SAD-ky. Autobusoví prepravcovia teda záujem prejavili. "Samozrejme, s určitými obmedzeniami vo vzťahu k železniciam, pretože nemá to byť tak, že by sme pomáhali uberať si cestujúcich, ale zvýšiť podiel cestujúcich vo verejnej doprave," povedal Benč. Cieľom je, ako dodal, vybudovanie lacnejšieho dopravný systém, ktorý nemôže byť vybudovaný na úkor niektorého z dopravcov. V praxi by integrovaný systém dopravy znamenal, že napríklad obyvateľ z niektorej koncovej obce sabinovského regiónu mohol dostať na jeden časový lístok rôznymi vozidlami (SAD, MHD, vlakom) až do železiarní v Košiciach. Predpokladom systému je zjednotenie čipových kariet a ich systémov. "Náš dopravný podnik má na tento rok v pláne zavedenie časových lístkov," doplnil Benč.

SkryťVypnúť reklamu

Snaha o vybudovanie lacnejšieho dopravného systému je logická. Dopravný podnik meste Prešov nedávno znížil stav svojich zamestnancov. Podľa primátora nemožno udržať zamestnanosť pri poklese hromadnej dopravy. Napríklad nemecký Remscheid, partnerské mesto Prešova, má 130-tisíc obyvateľov, je teda porovnateľné s metropolou Šariša (má 93-tisíc obyvateľov, MHD však chodí aj do niektorých obcí). Pritom tamojší dopravný podnik prepraví ročne 80 miliónov pasažierov, kým prešovský zhruba 38 miliónov. V roku 1989 to bolo 54 miliónov, pokles je teda zjavný. "A to v prípade Remscheidu hovoríme o Nemecku, kde pomaly každý má osobné auto. Po jednom sa ale jednom nevyvážajú," uviedol prešovský primátor, ktorý verí, že ak sa pripraví integrovaný systém dopravy, môže "dať zľavy, možnosti, aby viac využívali verejnú dopravu". Termín, kedy by spoločný systém verejnej dopravy mohol začať fungovať nie je jasný. Najskôr je to však možné, ak by sa nevyskytli žiadne komplikácie, v decembri tohto roku.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 180
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 143
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 232
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 534
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 137
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 264
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 125
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 779
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  2. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  3. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  4. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  5. Štefan Šturdzík: 350
  6. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  7. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  8. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 367
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 726
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 428
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 457
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 671
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 655
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 618
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  2. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  3. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  4. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  5. Štefan Šturdzík: 350
  6. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  7. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  8. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 367
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 726
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 428
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 457
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 671
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 655
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 618
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu