samosprávneho kraja (PSK) Peter Chudík.
Konštatoval tiež, že ak sa kórejský výrobca automobilov rozhodne postaviť svoj nový závod neďaleko Žiliny, spomalí sa, alebo sa úplne zastaví výstavba diaľnic na východe republiky. Všetky prostriedky z Kohézneho fondu Európskej únie by sa mohli presunúť na dokončenie diaľnice medzi Sverepcom a Žilinou.
"Myslím si, že výstavba diaľnice sa rapídne spomalí, možno aj zastaví. Tie peniaze, ktoré majú ísť na výstavbu sú z kohézneho fondu. Suma je daná a je len jedna. Ak sa presunú peniaze na výstavbu úseku od Sverepca po Žilinu, bude sa musieť nájsť na dostavbu zvyšku súkromný investor," uviedol predseda.
P. Chudík si myslí, že veľkých investorov od investovania na východe krajiny odrádza najmä zle vybudovaná infraštruktúra. Ako uviedol, rokoval aj o tom, že by Hyundai mohol prísť na územie Prešovského kraja. "Požiadavka však bola, maximálne Žilina, ďalej ani krok," vysvetlil predseda PSK. Ako ďalej dodal, rozvoj brzdí tiež fakt, že samospráva nemá legislatívne páky na to, aby mohol investorom ponúknuť viac. "Vieme ponúknuť len zaujímavý priestor a toho času lacnú a kvalitnú pracovnú silu. To nie je chvála, ale problém," konštatoval P. Chudík.
Primátor Popradu Anton Danko si myslí, že prípadný presun peňazí na dostavbu úseku Sverepec-Žilina nijako neohrozí plánované investície v Poprade. Podľa jeho slov investori chcú mať Poprad spojený s hlavným mestom Slovenska komplexne. "Je to úplne jedno, či bude skôr vybudovaný úsek Mengusovce - Jánovce, alebo Sverepec Žilina. Povedal by som, že úsek do Žiliny je pre vodičov ďaleko horší mal by byť postavený skôr. Aj investorov, ktorí chcú prísť do Popradu zaujíma infraštruktúra, ale chcú mať neprerušené prepojenie s Bratislavou," reagoval primátor najväčšieho mesta pod Tatrami. Poprad buduje v časti Matejovce priemyselný park, kde chce prilákať viacerých zahraničných investorov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš