čitateľka z Kežmarku nás upozornila na to, že šofér pravdepodobne vydával cestovné lístky z iným časom, ako skutočne bol. Vedenie popradskej SAD ho chce preto prepustiť.
"V nedeľu poobede som šla z Kežmarku autobusom do Popradu o 14.05. Do Popradu som prišla autobusovú stanicu asi o 14.25. Kúpila som si noviny a čakala na mestskú číslo 15 do Tesca. Autobus mal odchod o 14.40. Došiel presne, nastúpila som ako druhá. Babička predo mnou si kúpila lístok, ktorý jej vydal šofér zo "strojčeka". Lístok pre mňa mal šofér už v ruke a keďže som mala skrehnuté prsty, starosti mi v tú chvíľu robilo vybrať z mincí v dlani drobných osem korún. Zaplatila som a sadla si vzadu do autobusu. Asi na sídlisku Západ ma napadlo, že sa pozriem na lístok, keďže sa mi nezdalo, že ho vybral šofér zo strojčeka. Lístok, síce za osem korún a s aktuálnym dátumom mal čas odchodu 10.04. Uvedomila som si, že mám šťastie, že neprišiel revízor. V Tescu som na centre služieb zákazníkov zistila, že v ten deň linka číslo 15 s odchodom okolo 10.04 zo stanice ani nešla. Takže lístok, ktorý som dostala bol zrejme z iného dopoludňajšieho spoja popradskej MHD," povedala nám Kežmarčanka.
Mladá žena mala naozaj šťastie, že neprišiel revízor. Ako sme sa včera dozvedeli na riaditeľstve popradskej SAD, ak by revízor zistil, že čas vydania lístka nesedí, cestujúca by musela zaplatiť pokutu vo výške 100 násobku ceny lístka, čiže 800 korún. Pracovníčka právneho oddelenia Slovenskej obchodnej inšpekcie z Prešova si myslí, že cestujúca by len ťažko v konfrontácii so šoférom dokazovala, že jej lístok nevydal zo strojčeka a pokutu by musela zaplatiť. "Mohla by sa obrátiť na súd. Cestujúci si musia dávať pozor na to, aký lístok im vodič vydá. Ak niečo nesedí, je potrebné reklamovať to hneď po vydaní," upozornila pracovníčka.
Dopravný námestník SAD Poprad Ján Jurečka po tom, čo sme zaslali lístok spolu so sťažnosťou konštatoval, že pravdepodobne došlo zo strany vodiča k podvodu. Vodič zrejme využil situáciu a vydal neplatný lístok s úmyslom obohatiť sa. "Celú vec dôkladne prešetríme. Z toho. čo som mal možnosť doteraz vidieť a počuť. sa mi javí, že k podvodu naozaj došlo. Ak sa to potvrdí, vodič u nás končí," uviedol pre náš denník šéf dopravy.
Ako dodal, tento prípad nie je ojedinelý. Nedávno vedenie prepustilo za podobný priestupok dvoch šoférov. "Žiaľ, stáva sa nám to nielen na linkách MHD, ale aj na medzimestských linkách," dodal J. Jurečka.
Šéf odborov pri SAD Poprad Michal Čekel vyslovil nad týmto prípadom poľutovanie. Podľa neho išlo o jasné porušenie Zákonníka práce pracovného poriadku. Zamestnanec má však právo podať nadriadeným vysvetlenie. "Podľa Zákonníka práce má právo zamestnanec sa k problému vyjadriť. Takýto priestupok je vážne porušenie pracovného poriadku. Vodičom vysvetľujem, aby zbytočne nešpekulovali, lebo ich to môže stáť miesto. Odbory skúmajú dôvody, prečo to dotyčný zamestnanec urobil a dávame stanovisko aj keď je zamestnanec prepustený," potvrdil odborár.
Ak by zamestnanec, ktorý hrubo porušil pracovný poriadok s prepustením nesúhlasil, môže sa podľa M. Čekela obrátiť na súd.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš