vykonáva svoju činnosť sedem stredísk - v okresoch Prešov, Stará Ľubovňa, Svidník, Bardejov, Vranov nad Topľou, Humenné, Bardejov a Poprad. Napriek širokej diskusii a niekoľkým rokovaniam s rezortným ministerstvom však neboli vyriešené otázky okolo vysporiadania pozemkov pod cestami.
"Tento problém sa nevyriešil a ja si myslím, že otázka vysporiadania je úlohou štátu. Aj keď súkromní vlastníci sa mali možnosť prihlásiť od roku 1990, zrejme sa len málo z nich bude uchádzať o vysporiadanie," mieni predseda PSK Peter Chudík.
Zdôraznil, že sa im pri podpise dohody s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR podarilo vyjednať vyšší rozpočet, ako bol pôvodne navrhovaný, aj keď ani táto suma nepokryje reálne výdavky. Chudík však vyjednaných 397 miliónov korún (namiesto pôvodných 374) do rozpočtu na dopravu považuje za optimálny kompromis, aby SÚC PSK mohli udržiavať 2 500 kilometrov ciest a 1 259 mostov, čo je v rámci krajov najviac na Slovensku.
V súvislosti s delimitačnými protokolmi ešte ostáva otvorená otázka majetku bývalých stredísk SSC. Tieto prevody by sa mali vyšpecifikovať do konca tohto roku.
Je tu však ešte jeden problém. Ten sa týka zdedeného počtu 748 pracovníkov a rozporu v mzdách. Deficit totiž tvorí 3,7 milióna korún plus odvody. "Tento problém iné kraje nemajú. Ide o to, že z celkového počtu pracovníkov si 11 prevzalo ministerstvo a keďže patrili k manažmentu, ich mzdy boli vysoké. Nedokážeme dať ostatným také priemerné mzdy, ako mali predtým. Ak štát deficit nedorovná, budeme musieť znížiť priemerné mzdy, alebo zredukovať počet pracovníkov," konkretizoval župan Chudík.
Pred Úradom PSK ešte stojí úloha podpísať s ministerstvom dopravy zmluvu na údržbu ciest I. triedy. Tú by mali podľa slov predsedu Chudíka podpísať 25. januára 2004. Dodávame, že sa bude týkať 573 kilometrov ciest a 353 mostov v Prešovskom kraji.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš