na tom zástupcovia samosprávy obcí ležiacich popri tejto trati a Železničnej spoločnosti, a. s., Košice na včerajšom stretnutí, ktoré inicioval prednosta Obvodného úradu vo Vranove nad Topľou Igor Pribula.
"Dohodli sme sa, že Železničná spoločnosť dnes - zajtra sformuluje žiadosť na Železnice Slovenskej republiky o zaradenie tejto trate do grafikonu na skúšobnú dobu, čo by mohlo byť od 29. februára do 13. júna," povedal pre Korzár Pribula.
Obnovenia osobnej prepravy na tejto železničnej trati sa zástupcovia samosprávy a miestna štátna správa sa dožadovala už skôr. Veď táto trať nevedie cez nejaký "zapadákov", ale prechádza aglomerátom obcí, z ktorých každá má viac ako dvetisíc obyvateľov. Nehovoriac o meste Sečovce s rozvinutou sieťou stredných škôl, ktoré navštevuje aj veľa študentov z smeru od Vranova nad Topľou. Na kompetentných azda najviac zapôsobili masové oslavy jej storočnice v decembri minulého roku.
Pôvodne starostovia obcí požadovali obnovenie premávky štyroch párov vlakov cez deň, ale na včerajšom stretnutí sa dohodol kompromis o troch pároch vlakov. Tie by premávali od pondelka do piatku, mimo soboty a nedele. "Hľadali sme najúspornejší variant toho, o čo sa uchádzame," poznamenal I. Pribula a pridal úvahu, že je ťažko hľadať v osobnej preprave nejakú ziskovosť. V ich prípade ide skôr o minimalizovanie straty.
Premávku vlakov by mala prevádzkovať Železničná spoločnosť. Zároveň bola dohodnutá 60-percentná účasť uchádzačov o obnovenie osobnej železničnej dopravy na strate, ktorá vznikne pri jej prevádzkovaní. Ešte však nie je vykalkulovaná jej možná výška. Igor Pribula k tomu dodal: "Ťažko je mi teraz špecifikovať stratu, lebo máme určité vyčíslenia, ale nie pri najúspornejšej variante." V každom prípade môžu rátať len s 50-percentnou tarifou za používanie kilometra železníc, čo je ústretový krok železníc voči žiadateľom o obnovenie osobnej prepravy na lokálnej železničnej trati Vranov nad Topľou - Trebišov.
So 60-percentnou účasťou na možnej strate súhlasili aj zástupcovia samosprávy. Veď takisto sa podieľajú na financovaní autobusovej dopravy do svojich obcí. Náhradná autobusová doprava popri spomínanej železničnej trati kapacitne nevyhovuje najmä počas špičky. O komforte sa ani nedá hovoriť. Ľudia sú vôbec radi, keď sa dostanú do autobusov. "Verím, že žiadosť bude úspešná," vyjadril presvedčenie I. Pribula.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš