vozidlom mestskej hromadnej dopravy i vlakom. Aj zástupcovia Dopravného podniku mesta Prešov (DPMP), a. s., pri zavádzaní bezkontaktných čipových kariet tvrdili, že sa na ne bude v budúcnosti dať viac údajov, a teda budú môcť slúžiť aj ako lístky v rámci integrovaného systému dopravy.
Prešovský primátor Milan Benč pred pár dňami absolvoval stretnutie, ktoré iniciovala Železničná spoločnosť Košice. Zúčastnili sa ho aj predstavitelia prešovského a košického dopravného podniku. "Boli sme oslovení Železničnou spoločnosťou Košice, či sa nechceme pridať do integrovaného systému," povedal primátor, ktorý si však želá, aby bola do systému zapojená aj autobusová doprava. "Na február som inicioval rokovanie aj za účasti prešovskej SAD-ky." Podľa Benča by systém bez vozidiel SAD nebol úplný, a preto bude potrebné nájsť kompromisnú dohodu medzi železnicou a SAD-kou, ktorí sú konkurentmi. Integrovaný systém zatiaľ viac vyhovuje železničnej doprave. S DPMP podľa jeho slov problém nie je: "Zo strany dopravného podniku vieme vyjsť v ústrety občanom, aby mali lacnejšiu dopravu." V praxi by to, okrem iného, znamenalo prechod na časové lístky. Primátor verí, že zúčastnené strany nájdu najneskôr do septembra priechodnú dohodu. To by mohlo znamenať, že integrovaný systém dopravy by sa skúšobne mohol spustiť ešte tento rok, v polovici decembra, kedy sa mení grafikon železníc.
Autor: frk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš