zastupiteľstva. Autorom tohto návrhu bol Ing. Ján Blaškovan (SDĽ - na snímke).
"Na mestskom úrade vládne nevraživosť, pracovníci sa osočujú. Jednotlivé oddelenia si vzájomne prehadzujú prácu. Ako príklad uvediem vyberanie poplatkov za odvoz a likvidáciu odpadu. Ľudia by nemali byť platení za obkecávanie, ale za prácu," aj týmito slovami presvedčil J. Blaškovan svojich kolegov na poslaneckých stoličkách, aby hlasovali za spomínaný návrh. Ako ďalej dodal, v rámci reformy verejnej správy prechádzajú kompetencie na jednotlivé samosprávy, preto aj z tohto dôvodu by odborníci mali určiť koľko ľudí má pracovať na mestskom úrade.
Otázka však v tomto prípade znela, akým spôsobom audit realizovať. Na rokovacej pôde zaznelo niekoľko návrhov. "Mali by sme tým poveriť profesionálnu agentúru. Vyšlo by nás to síce na dvadsať, až tridsaťtisíc korún, vedeli by sme na čom sme," navrhol J. Blaškovan. Právny zástupca mesta JUDr. Ján Marcinko však namietal. "Audit je veľmi zdĺhavý proces, ktorý trvá aj niekoľko mesiacov a nemusí vždy priniesť žiadaný efekt. Ak by mesto najalo agentúru, sú to cudzí ľudia, neznalí pomerov, audit by bol o to zdĺhavejší. Vhodnejšie by bolo z radov poslancov vytvoriť komisiu. Tá by napríklad v priebehu polroka zhodnotila personálny stav na mestskom úrade."
Zaujímavým názorom prispel do diskusie Ing. Peter Varga (nezávislý). "Audit stojí kopu peňazí. Najjednoduchšie by bolo porovnať situáciu v iných mestách. Taktiež by sme mohli požiadať o pomoc študentov, ktorí študujú na vysokej škole odbor verejnej správy. Personálny audit na gelnickom mestskom úrade by mohli vykonať v rámci diplomovej práce." Poslanci síce hlasovali za predložený návrh, spôsob vykonania auditu však ostáva na primátorke.
V okresnom meste Gelnica žije približne 6-tisíc obyvateľov. Na mestskom úrade pracuje dvadsať zamestnancov. Gelnická primátorka Anna Nemčíková, ktorá je vo svojej funkcii od júna tohto roku krátko po tom ako zasadla na primátorske kreslo sa rozlúčila so vtedajším prednostom. Na mestskom úrade však pribudla asistentka primátorky, bez tohto aby sa navŕšili mzdové náklady. Zástupca primátorky Ing. Dušan Drajna pracuje na polovičný úväzok. Podobne je na tom aj právny zástupca mesta J. Marcinko. Nová organizačná schéma, ktorú schválilo mestské zastupiteľstvo v júli toho roku počíta okrem právneho zástupcu aj s mestským právnikom na plný úväzok. Zatiaľ však táto pozícia nie je obsadená. Podobne, na dobu neurčitú je prázdna aj stolička prednostu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš