Najmä pluhy budú mať problém prejsť cez retardéry.
Najväčšie problémy by mohli cestárom robiť takzvané stolové spomaľovače. Tie sú do vozovky zapustené napevno a umiestnené sú najmä pri základných školách. Rozobrať ich nie je možné. Menšie retardéry sú do vozovky iba zaskrutkované a ich demontáž nie je zložitá. Podľa šéfa Správy mestských komunikácii (SMK), podniku, ktorý sa v zimnom období stará o údržbu ciest v meste Poprad Štefana Škoviru, retardéry by nemali byť problémom. "To, či niektoré odmontujeme, ešte nevieme. Musíme sa na tom dohodnúť pri prejednávaní operačného plánu zimnej údržby. Aj keby sme ich nedali dole, komunikácie neostanú neošetrené. Cesty jednoducho posolíme," vysvetlil riaditeľ.
Doteraz komunikácie v meste SMK odhrňovali a ošetrovali inertným posypom. Retardéry však spôsobia, že odhrnovanie nebude v plnom rozsahu možné a tak pravdepodobne nastúpi soľ. "Nie je to nič nezvyčajné. Solili sme aj keď retardéry na cestách neboli, ale iba vo výnimočných prípadoch. Predpokladám, že radlice za traktormi cez retardéry bez problémov prejdú," dodal Š. Škovira.
Retardéry nechal na viacerých miestach v meste nainštalovať terajší primátor Popradu Anton Danko. Reagoval tak na dopravnú situáciu v meste, ktorá sa stávala čoraz neúnosnejšou. Verejnosť v metropole pod Tatrami tento jeho krok prijala rozporuplne. Časť sa s opatrením stotožňuje, časť je proti. Obyvatelia si pochvaľujú, že sa premávka stala spomalením bezpečnejšou, vodiči sa zasa sťažujú na to, že musia často brzdiť a ničia si vozidlá.
Autor: olo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš