radoch pred jednosmerným železným premostením, ktorý slúžil ako dočasná náhrada. Do centra mesta na sídlisko sa dostanú rýchlejšie. Vydýchnu si aj vodiči, ktorí smerujú cez Starú Ľubovňu do Bardejova, alebo Prešova.
Opravený most dal realizátor prác akciová spoločnosť Inžiniersko-ekologické stavby (IES) Košice do užívania o viac ako dva týždne skôr, ako pôvodne plánoval. Podľa slov majstra stavby Róberta Uličného si rýchlejší postup prác vyžiadali samotní občania a motoristi. "Stavba ešte nie je skolaudovaná, ale v podstate je všetko hotové. Chýba už iba vodorovné dopravné značenie. Kvôli dažďu ho musíme urobiť neskôr, ako sme plánovali," povedal nám majster.
Na budúci týždeň "padne" aj náhradný, železný most cez rieku Poprad. Ten spôsoboval starosti najmä pracovníkom IES. Na drevených doskách museli totiž každé ráno zabíjať klince, aby sa niektorá neuvoľnila a nepoškodila prechádzajúce vozidlo.
Rekonštrukcia mosta stála 22 miliónov korún. Na jej realizáciu však Ľubovňania čakali niekoľko rokov. A to aj napriek tomu, že mostná konštrukcia bola v havarijnom stave a hrozilo zrútenie mosta.
Zmena dopravného režimu si však vyžiadala značné škody na ľudskom zdraví i majetku. Na križovatke hlavnej cesty I/68 s miestnou komunikáciou dochádzalo v dôsledku zmeny dopravného značenia ku kolíziám a vážnym dopravným nehodám. Polícia preto neskôr na hlavnú cestu nainštalovala retardéry a svetelné signalizačné zariadenie.
Autor: olo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš