Javorina - Lysá Poľana prejde kamión.
O deň neskôr sa totiž Slovensko i Poľsko stanú členmi Európskej únie (EÚ). Z hraníc zmiznú colníci a priechody budú riešené iba dopravným značením. Na našom území tak konečne začne platiť nariadenie vlády z roku 1997, o zákaze vjazdu kamiónom na toto územie. "Uznesenie vlády je platné. Zákaz vjazdu kamiónov platí už od Spišskej Belej, chýba tam iba dopravná značka," uviedol pre náš denník riaditeľ Colnej správy v Poprade Štefan Olekšák. V praxi to znamená, že ak vodič kamióna značenie nedodrží, čaká ho mastná pokuta.
Touto správou sú zjavne potešení aj starostovia najviac dotknutých obcí Tatranskej Javoriny a Ždiaru. Podľa Dušana Lacka, starostu Tatranskej Javoriny, kamióny urobili zo života tunajším obyvateľom doslova peklo. "Každý rok ich prejde cez obec viac a viac. V minulom roku ich bolo 33 tisíc, v tomto ich bude ešte o osem tisíc viac. V Spišskej Belej mala byť dávno osadená dopravná značka, ale v tomto štáte panuje strašná benevolencia. Dúfam, že sa to po prvom máji zmení," konštatoval pre náš denník starosta. Podobný názor má aj jeho kolega zo Ždiaru Ladislav Budzák. Ten si myslí, že keď zákaz bude platiť, medzi vodičmi "tirákov" sa rýchlo rozkríkne, že cez Tatranskú Javorinu nemôžu.
Podľa slov Š. Olekšáka však nepôjde všetko hladko. Colníci chcú cez priechod kamióny púšťať dovtedy, kým nedostavajú priechod v Trstenej. Vzhľadom na chystanú zonáciu Tatranského národného parku (TANAP) žiadajú ochranárov o výnimku. "Je predpoklad, aby aj hraničný priechod Čirč - Leluchow slúžil pre prepravu do 7,5 tony. Dôležité však je vybudovať infraštruktúru. Na poľskej strane sa prijali opatrenia, že po vstupe do EÚ sa nebudú stavať priechody, ale bude sa investovať práve do infraštruktúry," uzavrel riaditeľ Colnej správy v Poprade.
Autor: olo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš