v rôznych lokalitách od umiestnenia reatardéra na Šidlovci, rekonštrukcie trolejovej siete na Levočskej ulici až po svetelnú signalizáciu na novej ceste K4 či na Vajanského ulici. Pripomienky odzneli aj na adresu preťaženej dopravnej tepny na Sabinovskej ulici, teda v smere na Sabinov.
Jedna z našich čitateliek, ktorá nechce byť menovaná nás upozornila na dlhodobo zlú situáciu na Sabinovskej ulici. Ako nám povedala, je vodičkou už 31 rokov, ale sama má zlý pocit pri prejazde cez Sabinovskú ulicu, kde mimochodom aj býva. Trápi ju najmä prechod pre chodcov pri obchodnom centre (bývalý Tulipán), kde sa podľa jej slov odohralo už viacero smrteľných dopravných nehôd. Vodiči sa totiž pri semaforoch na hlavnej križovatke rozbehnú a pred prechodom spravidla nespomalia. Tak sa stáva, že ľudia sa doslova obávajú prejsť z jednej strany cesty, kde je obchodné centrum aj pošta na druhú, kde je obytná zóna. Najmä starší ľudia s pohybovými problémami, ako povedala "nemajú šancu" rýchlo prejsť cez cestu a boja sa. Položila nám preto otázku, prečo na prechode pri Tulipáne neumiestnilo mesto reatardér, ak ho niektorí Šidlovčania odmietajú.
O vysvetlenie sme požiadali vedúceho referátu dopravy na prešovskej radnici Petra Smolka (na snímke). "Predovšetkým preto, že ide o štátnu cestu I. triedy a tú spravuje a udržiava Slovenská správa ciest. Je pravda, že tá cesta je preťažená, ale čo sa týka retardéra pri Tulipáne, prípadne na Mičurinovej ulici, tam by to nebolo bezpečným riešením. Skôr svetelná signalizácia," uviedol Smolko zdôrazňujúc, že riešenie je v kompetencii Slovenskej správy ciest.
Ako sme sa sami presvedčili, v špičke za jedinú minútu cez Sabinovskú ulicu prejde 45 áut v oboch smeroch a kolóny nákladných vozidiel nie sú žiadnou výnimkou, skôr pravidlom. Ľudia z okolitých obytných domov sú tak vystavení nielen obavám o bezpečnosť, ale aj večnému hluku, škrípaniu bŕzd a ani v letných horúčavách si nemôžu v noci otvoriť okná. Ich tvrdenie, že doprava na tejto tepne je tesne pred kolapsom má zrejme racionálny základ.
Iný obyvateľ tejto lokality, Tomáš Oriňák, považuje hluk a prach za nepríjemné okolnosti, ktoré sa dajú vydržať, ale tiež prikláňa k už spomínanému východisku, teda semaforom. "Stačilo by, keby bola signalizácia na znamenie. V prípade potreby by si starší ľudia stlačili gombík a počkali na zelenú. Nemuseli by na prechode postávať 5-6 minút a potom s obavami prechádzať cez prechod. Pred dvoma rokmi, keď na Sabinovskej a Majakovského ulici bývali Rómovia, bolo tu ešte viac nehôd, lebo ich deti mali taký zlozvyk, že prebehovali cez cestu," povedal nám. Dodal, že práve pri nedodržiavaní rýchlosti sa často stáva aj to, že vodiči do seba narazia a poškodzujú si vozidlá.
Občania teda poznajú riešenie. Nie je však v kompetencii mesta. No práve radní páni by mali presadzovať záujmy obyvateľov mesta a rokovať s kompetentnými o takejto investícii až do času, kým nebude vybudovaný diaľničný obchvat, ktorým sa má odľahčiť doprava na terajších hlavných ťahoch. "Zatiaľ sme také podnety od občanov nedostali. Ak budú, budeme so Slovenskou správou ciest rokovať," uviedol v tej súvislosti primátor Prešova Milan Benč.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš