služby autobusovej prepravy, určite dobre poznajú "tankodrom" na autobusovej stanici.
Vodič, ktorý z pochopiteľných príčin nechce byť menovaný, vidí celú situáciu s príjazdovou cestou k nástupištiam dosť žalostne. "Cesta je v dezolátnom stave, je samozrejmé, že pri jazde po nej máme problémy. Ani cestujúci nie sú nadšení." Nejde pritom len o pohodlie cestovania, pretože pri prejazde niektorými úsekmi sa autobus veru statočne natriasa, ale aj o nápor na technický stav už aj tak dosť opotrebovaných vozidiel. "Niektoré autobusy majú aj 15, 16 rokov. Keď musia denne minimálne päťkrát prejsť po tej rozbitej ceste, na tlmičoch a pérovaní sa to musí nejako odraziť. Skutočne dostávajú zabrať," uviedol náš zdroj.
Brzdou v riešení celého problému sú už tradične peniaze. "Je to strašné, už dávno to malo byť hotové, ale vedenie tvrdí, že nie sú financie," ťažká si nejeden vodič.
A čo na to vedenie? Ako pre náš denník uviedol generálny riaditeľ SAD Poprad Michal Greguška, keďže spoločnosť už nie je štátna, musia vychádzať z finančných prostriedkov, ktoré majú k dispozícii.
"Plánujeme to opraviť ešte tohto roku. Ale je to dosť nákladná záležitosť, predpokladaná investícia je do pol milióna korún. A navyše musíme nájsť dodávateľa, ktorý by bol schopný urobiť to. Treba totiž frézovať do hĺbky a nie každá firma má na takéto práce potrebné technické vybavenie," vysvetľuje príčiny súčasného stavu M. Greguška.
Aj nástupištia na "autobuske" vyzerajú už dosť úboho. Tie sa však, podľa všetkého, opravy tak skoro nedočkajú. "Na celé nástupište niet dosť financií. Bola by to investícia okolo 10 miliónov korún, a na to nemáme. Sú tam betónové plochy, ktoré sú 30 rokov staré, takže čas sa na nich už podpísal. Keby sme to len zaliali asfaltom, zmenili by sa výškové pomery a to by bolo nevyhovujúce," vysvetlil M. Greguška príčinu, prečo ľudia o novom nástupišti môžu zatiaľ iba snívať.
Cestujúci sa pred časom sťažovali aj na neexistujúcu čakáreň v hlavnej budove autobusovej stanice. Podľa nich je miest na sedenie málo, navyše v zime je vo vestibule, kde sú lavičky umiestnené, len o málo stupňov viac, ako vonku. M. Greguška v tejto súvislosti pripomenul, že technicky nie je možné zabrániť únikom tepla z vestibulu.
Autor: mb
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš