úroveň tohtoročných služieb v rekreačných ubytovacích a stravovacích zariadeniach, preto sme o stanovisko po vykonanej kontrolnej činnosti požiadali riaditeľku Krajského inšpektorátu Slovenskej obchodnej inšpekcie v Prešove Katarínu Ďurčanskú.
Podľa dostupných informácií, sa úroveň v porovnaní s uplynulými rokmi zvýšila a inšpektori nenašli zvlášť závažné nedostatky. Pochopiteľne, nie vo všetkých zariadeniach bola situácia ideálna. "Pri kontrole ubytovacích zariadení sme sa zamerali na kontrolu dodržiavania kategorizácie ubytovacích zariadení a klasifikačné znaky na ich zaradenie do tried. Prekontrolovali sme 54 ubytovacích zariadení, z toho 12 penziónov, 29 hotelov, 7 turistických ubytovní, 3 kempingy, 2 chatové oblasti a v jednom prípade aj ubytovanie na súkromí. Vzhľadom na to, že 36 z nich sme nedostatky v dodržiavaní vyhlášky nezistili a nedostatky v 18 zariadeniach boli menej závažné, možno konštatovať, že úroveň ubytovacích služieb je slušná," uviedla riaditeľka Ďurčanská. Medzi nedostatky zaradila napríklad také, že pracovníci nemali menovky, alebo jednotné oblečenie, na izbách chýbali niektoré hygienické predmety, prípadne nočné stolíky a lampy.
Pri kontrolách nezabudli ani na ochranu nefajčiarov, pričom v troch prípadoch zistili, že v zariadení chýbal oznam o zákaze predaja cigariet osobám mladším ako 18 rokov. V súvislosti s kontrolou ochrany spotrebiteľa vykonali 47 kontrolných nákupov. Z nich bolo 18 predražených a to najmä nedodržaním deklarovanej miery podávaných nápojov a hmotnosti jedál, ale zaznamenali aj to, že zákazník nebol vopred informovaný o cenách podávaného občerstvenia prostredníctvom nápojového a jedálneho lístka.
Osobitnou kategóriou boli cestovné agentúry a cestovné kancelárie." Z 21 kontrolovaných subjektov sme v ôsmich zistili, že predávajúci zájazdov nepredávajú vlastné produkty a vystupujú ako cestovné agentúry. V ostatných prípadoch prevádzkárne plnili funkciu cestovnej kancelárie v zmysle zákona. Zistené nedostatky boli predovšetkým v neprimeraných, alebo zákonu odporujúcich zmluvných podmienkach a pri vybavovaní reklamácií," konštatovala. Dodala, že kládli veľký dôraz na predloženie dokladu o povinnom zmluvnom poistení proti úpadku. Ak takýto doklad nedokázali konatelia predložiť, inšpektori odstúpili záležitosť na prešetrenie a ďalšie konanie príslušnému živnostenskému odboru.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš