odboru dopravy Úradu PSK Pavel Olejár skonštatoval, že asi pred mesiacom dostali z ministerstva dopravy návrh na transformáciu Slovenskej správy ciest. "Zákon 416 je pritom z roku 2001, teda rok sa čakalo a teraz nás tlačia do šibeničných termínov," poznamenal.
Celkove prejde pod samosprávny kraj 768 pracovníkov údržbárskych organizácií a 2 455 kilometrov ciest. Konkrétne to bude sedem stredísk Slovenskej správy ciest a časť podniku správy ciest v Spišskej Novej Vsi. "Treba sa na to dôkladne pripraviť, je totiž všeobecne známe v akom stave sú cesty." Zdôraznil, že návrh rozpočtu pre výkon tejto prenesenej kompetencie pre Prešovský samosprávny kraj na rok 2004 je 350 miliónov korún. "Nie je to postačujúce a táto suma ani nie je objektívne zdôvodnená."
Dôvodil, že cesty II. a III. triedy by mali byť pravidelne upravované súvislou údržbou každých 12 až 15 rokov, pričom v Prešovskom kraji sú nemali niektoré cesty údržbu aj 20 rokov. Na otázku, či v správach ciest chystajú aj nejaké zmeny, Olejár uviedol, že súčasťou transformačného návrhu je aj požiadavka, aby dva roky zachovali terajší stav. " S takouto podmienkou však súhlasiť nemôžeme." Ako príklad uviedol, že nebudú potrebovať také silné ekonomické úseky v jednotlivých strediskách, tiež nebude nutné mať všade osobitné vedené účtovníctvo. Napokon Olejár podotkol, že samosprávne kraja budú vykonávať na základe objednávky a údržbu ciest I. triedy. "Problém je však v tom, že my budeme povinní toto robiť, ale štátna správa s nami môže a nemusí o tomto podpísať zmluvu."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš