Korzár logo Korzár Spiš

Figa borová o reklame

Zbyňo DžadoňSú určité veci, ktoré majú na mňa veľký vplyv. Stačí, že sa ma týkajú krátko a dokážu mi prudko zdvihnúť krvný tlak. Priznám sa vám k

Zbyňo Džadoň

Sú určité veci, ktoré majú na mňa veľký vplyv. Stačí, že sa ma týkajú krátko a dokážu mi prudko zdvihnúť krvný tlak. Priznám sa vám k trom : deštruktívna komunikácia, špenát a reklama. Teda, hlavne reklama. Aj napriek jej negatívnemu pôsobeniu na moju maličkosť, televízor vypínam málokedy. Je to také moje tajné sado maso.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale aby som bol k reklame spravodlivý, treba povedať, že nesie v sebe aj pozitívny moment a to informáciu o nových produktoch. Kde sa ale končí ponuka a začína manipulácia?! Toť otázka dneška. Možno práve túto našu neschopnosť analyzovať využívajú všetci tí tvorcovia spotov, masmediálni inžinieri a obri davovej hystérie. Ja ale nie som odborník a preto vystupujem ako konzument.

SkryťVypnúť reklamu

Reklamu využívali inteligentní ľudia už dávno. Krásne dámy, ktoré dobre vedeli, že treba občas podvihnúť sukňu, statní muži so širokou sánkou, alebo najlepšie v kombinácii dokonalá dvojica na najnovšom aute známej značky. To všetko zaberá.

Reklama ale dosiahla svoj doterajší vrchol hlavne vďaka vynálezu televízie. Pri tejto spomienke si určite mydlia ruky všetci reklamní giganti. Posadnutosť diváka blikajúcimi obrázkami je všeobecne známa a platná teda aspoň tej majoritnej časti a o tú nám, samozrejme ide. Predstavujem sa ako náhle vznikali nové inštitúcie: úrad na ochranu značky, ústav prosti rozširovaniu nemravností, kreatívna kancelária v strede mesta...

Budem úprimný, pekne to so mnou zamáva, keď vidím brunetku ako iba v uteráku vchádza do sprchy. Kamera urobila kvalitné zábery, strihač je génius a majster Freud sa smeje až sa mu trasie brada.

SkryťVypnúť reklamu

Že neviete, ktorá zubná pasta je najúčinnejšia? "No predsa tá naša je nová má bieliaci účinok a určite vám zabezpečí úspech" tvrdí figurantka. A potom ďalší skvelý výrobok na cvičenie. Tu platí pravidlo : minimálna aktivita maximálny efekt. "Aké to bolo číslo?" pýta sa korpulentná pani a z kútikov úst jej ešte stále padajú kúsky čajového pečiva.

Ďalej to ide ako po masle : reklama na prací prášok, spot na cestovku, produkt na depiláciu samozrejme bezbolestnú, kvalitné poistenie, ktoré myslí hlavne na vás. Ak chcete byť "in" nemali by ste smrdieť. A preto je tu deodorant stačí lusknúť. Kolotoč reklám sa točí a ak by sa vám z toho urobilo zle od žalúdka, tak samozrejme aj na to máme účinný liek.

Dnešný reklamný biznis je často krát tvrdý boj o zákazníka. Je to boj, kde lietajú päste. Niekedy ďalej, ako je súperova tvár, niekedy sa udiera do vzduchu a niekedy sa triafa. Možno že z času na čas je to úder pod pás. No a čo? Úder ako úder. A hlavne veď rozhodca je chrbtom.

SkryťVypnúť reklamu

Už budem končiť. Na najsledovanejšej televízii finišuje nemecký seriál. Po ňom určite uvidím nejaké dobré reklamy. A ďalšie v tretine nasledujúceho filmu a ďalšie v druhej tretine a ďalšie a ďalšie...

Autor: džad

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 15 968
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 399
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 545
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 343
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 058
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 014
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 689
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 344
  1. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  2. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  3. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  4. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  5. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  6. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  7. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  8. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 656
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 272
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 144
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 622
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 20 376
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 331
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 717
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 8 906
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  2. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  3. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  4. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  5. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  6. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  7. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  8. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 656
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 272
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 144
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 622
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 20 376
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 331
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 717
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 8 906
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu